Kettős szorításban vannak a jövő nyári szezon útjait tervező hazai utazási irodák. Egyrészt a népszerűbb úti célok esetében egyértelműen visszaköszön, hogy a világban egyre többen utaznak, s a szállodák válogathatnak az utazásszervezők között, vagyis nemhogy kedvezményeket nem adnak a kiajánlott áraikból, hanem emelik is a díjaikat.
A piaci értékelések szerint egyrészt a hátunk mögött hagyott szezonban nyújtott szolgáltatások ár-érték aránya miatt, másrészt a megnövekedett kereslet (főként a tömegesen visszatérő orosz vendégek) miatt igencsak megdrágultak a törökországi utak.
A jövő nyári kapacitáslekötési tárgyalásokkal kapcsolatban Szvoboda János, a Neckermann cégvezetője a Világgazdaságnak elmondta, 2-3 százalékos áremelkedések előfordulnak egyes kedvelt úti célok esetében. Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese arról számolt be, hogy a szolgáltató partnereik több helyen 4-5 százalékkal emelték a jövő évre kiajánlott áraikat. Füri Mihályné, a Kartago Tours cégvezetője szerint az overtourism már az idén érezhető volt:
a fogadó országok szállodáiból sokkal korábban érkeztek a telítettséget jelző stop sale üzenetek, s újabb változás, hogy a hotelek tartották a szerződéses árakat, a legtöbb esetben nem hirdettek akciókat.
A 4-5 százalékos emelkedés önmagában nem lenne túl nagy gond, ám az árakat a partnerek rendszerint euróban adják meg, s az elmúlt napok forintgyengülése beleszól a végleges árak kialakításába. Komora Zoltán elmondta, hogy a végső eladási áraikat épp ezért egyelőre nem véglegesítették.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.