Idén tavasszal a koronavírus-járvány magyarországi megjelenésekor a Danubius Hotels bevételei egyik napról a másikra nulla forintra csökkentek, minden foglalásuk eltűnt. A teljes szállodalánc bezárt, csak a házak felügyeletével megbízott kollégák dolgoztak a helyszínen – közölte a Danubius Hotels.
2021 átmeneti év lesz, 2022-től lehet csak fenntartható növekedésre számítani a szállodaiparban
– mondta Varga Csaba, a csoport HR igazgatója.
“Elsőként áprilistól az alacsonyabb bérkategóriákban 25, a magasabbakban 30 százalékkal csökkentettük a fizetéseket. Igényeltünk járulékkedvezményeket is. Másrészt éltünk a „Kurzarbeit” lehetőségével is, sok száz munkatársunk esetében. Ugyanakkor látni kell, hogy ez a támogatás csak egy 3 hónapos időtávra nyújtott segítséget, ráadásul egy olyan időszakban. amikor a nyári hónapokban átmenetileg megindult az üzlet és szükség volt a munkatársaink aktív munkájára. Az érdekképviseletekkel egyeztetve bevezettük az állásidő intézményét” – nyilatkozta a HR Portalnak Varga Csaba HR igazgató.
A pénzügyi stabilitás biztosítása mellett céljuk volt az is, hogy lehetőség szerint minél több munkahelyet megóvjanak a meglévő munkatársaik számára pedig a lehető legméltányosabb körülményeket tudják megteremteni.
Vidéki szállodáikban a nyári hónapok jól sikerültek, minden házuk teljes személyzettel üzemelt, hasonló nagyságrendű volt a forgalom, mint az utóbbi években elsősorban a belföldi turistáknak köszönhetően.
A szállodaipar jövőjéről a szakember elmondta, hogy fordulat csak jövő év közepére várható, amikor elérhetővé válhat a koronavírus elleni vakcina.
Ezzel lassan visszatérhet az utazási kedv és a bizalom. Abban bízhatunk még, hogy vidéki szállodáinkba húsvét és augusztus vége között újra sok magyar vendég érkezik. 2021-re átmeneti évet várok, szolid, de fenntartható növekedésre 2022-től lehet számítani.
A HR igazgató hozzátette, budapesti szállodáikat az üzleti, a konferenciaturizmusra és a külföldiek városlátogatásaira alapozták. Amíg nem indul be a nemzetközi turizmus, nehéz marad a helyzet. Vannak olyan szállodáik, amelyek már április óta zárva vannak, és egyelőre középtávon sincs realitása a megnyitásuknak.
Az év végi céges partikról megjegyezte: “Ez klasszikusan erős időszak iparágunkban. Van olyan szállodánk, amely decemberben 20-30 ilyen rendezvénynek szolgált helyszínéül az elmúlt években. Nem tudjuk, hogyan alakul a járványhelyzet, lesz-e bizalom az ilyen rendezvények iránt. Tavasszal sok foglalásunk volt üzleti eseményekre szeptember-októberre, ám ezeket a covid második hulláma eltüntette. Amíg nincs vakcina, hatékony terápia, addig óvatosak lesznek a cégek, ebben a helyzetben ez érthető és felelős magatartás.”
Varga Csaba pozitívumként értékelte, hogy elindították a HR átalakítását. “Elkezdtük külföldi nagyvállalati példák alapján felépíteni a saját kompetenciaközpontunkat, kialakítunk egy HR adminisztrációs szolgáltató központot is. Cél, hogy a szállodai HR generalisták adminisztratív terheit tudjuk radikálisan csökkenteni például standardizált folyamatokkal, az adminisztrációs feladatok átcsoportosításával, így az ő figyelmük a szállodákban az üzleti döntéstámogatásra és a vezetőkkel, az emberekkel való aktív együttműködésre fókuszálhat.”
A szakember kihívásnak nevezte, hogy újra vonzóvá tegyék a jó szakemberek előtt a szállodaipart és az idegenforgalmat.
Fennáll ugyanis a veszély, hogy az álláskeresők instabilnak érzik az iparágat, mert itt okozta a legnagyobb gazdasági pusztítást a koronavírus
– jegyezte meg Varga Csaba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.