Meglepően jól alakult a külföldi nyaralásokra meghirdetett előfoglalási időszak, a 2019-es rekordévit meghaladó számú magyar utas indul tengerparti nyaralásokra az utazási irodákkal, ezzel ellentétes tendenciát rajzol fel a Szallas.hu a belföldi turizmusról, adataik szerint ugyanis 16 százalékkal kevesebb főszezoni foglalással indul a nyár.
A hotelek esetében 21 százalék a visszaesés foglalási darabszámban a nyárra vonatkozóan tavalyhoz képest, a nem hotel típusú szálláshelyek esetében pedig nyolc százalék a csökkenés – tudta meg a Világgazdaság a Szallas.hu összesítéséből.
A belföldi kereslet visszaesése már az első öt hónapban is megmutatkozott: a magyarok belföldi foglalásainak száma 11 százalékkal csökkent a Szallas.hu adatai szerint tavalyhoz képest, éppúgy mint a vendégéjszakák száma is.
Mindezek ellenére a foglalásokból származó bruttó szobaár bevétel 8 százalékkal nőtt. Az elmúlt 5 hónap átlaga alapján egy főnek egy éjszaka 12 500 forintba került.
A hosszú hétvégék előfoglalásai biztatóan indultak, azonban a korábban elinduló keresleti görbe az időponthoz közeledve már laposabb volt az előző évinél, a leutazások eredményeit összesítve pedig csökkenést tapasztalunk tavalyhoz képest
– jelezte Szabó Tamás, a Szallas.hu Magyarországért és Horvátországért felelős igazgatója.
A hosszú hétvégék közül a legnagyobb visszaesést a húsvét hozta, végül a tavalyinál 18 százalékkal kevesebb foglalást és 17 százalékkal kevesebb vendégéjszakát rögzítettek a szállásfoglalási portálon.
Azok a régiók és szállásadók forgalma van leginkább veszélyben, ahol nincs bejáratott külföldi vendégforgalom.
A külföldi vendégéjszakák száma egyelőre folyamatosan emelkedik.
A nyári kereslet visszaesésének okait egy friss, nem reprezentatív felmérésben igyekezett feltárni a Szallas.hu – tudtuk meg. A kérdésekre 970-en adtak választ, akiknek zöme, pontosan a 85 százaléka azt közölte, hogy tervez idén nyaralást, de 50 százalékuk még nem foglalta le szállását. A kutatásban résztvevők 58 százaléka csak belföldi üdülést fontolgat, 32 százalékuk pedig a belföldi mellett még külföldi úti célban is gondolkodik.
A csökkenő keresletet kézenfekvő lenne az áremelkedéssel magyarázni, ugyanakkor a felmérés szerint csupán 15 százalék azoknak az aránya, akik idén nem tudnak pénzt fordítani az utazásra – közölte a felmérés eredményét a társaság.
Mint megállapították, láthatóan van utazási kedv az idei nyárra, de még sokan kivárnak a foglalással.
A hazai szállásadóknak most az a feladata, hogy ezeket a magyar vendégeket bevonzzák, ajánlataik mielőbb versenyképessé tegyék belföldön és vonzóbbak legyenek a magyarok számára, mint egy külföldi utazás
– mondta Szabó Tamás.
Van pénz utazásra: csak most már nem itthon, hanem külföldön költekeznek a magyarokTízezerrel kevesebben dolgoznak a vendéglátásban itthon, a munkaerőhiány tartósan velünk marad, de mérsékelhető. A cégek egy része már nem is keres dolgozókat, megoldják máshogy a problémát. Az építőiparból most kezd visszaszivárogni az elcsábított munkaerő egy része, a turizmusban az üzleti bizalom a szolgáltatói szektor átlaga felett van, bár most stagnálásközeli. |
Ehhez
idén egyértelműen alacsonyabb árakra, szezonközi akciós ajánlatokra van szükség
– hangsúlyozta a szakértő.
A belföldi utazók elsősorban az akciós árakat, a csomagajánlatokat, az előleg fizetése nélküli foglalást és a Szép-kártyás fizetési lehetőséget keresik a felmérés szerint. Ezt a tapasztalatok is igazolják, a Szallas.hu-nál idén két belföldi és két horvát akciós előfoglalási, illetve június elején egy nyári árengedményes kampány is futott. Azok a szállásadók, akik ezekben részt vettek, idén is növekedést tudnak felmutatni a forgalmukban.
Egyértelműen a kedvező árú ajánlatok közül döntenek a vendégek – olvasható a Szallas.hu közleményében.
Idén átlagosan 18 százalékkal drágultak a szálláshelyek árai, ezen belül nagyok az eltérések az árváltozás mértékében a szállástípusokat és a településeket külön-külön vizsgálva.
A hotelek esetében magasabb, átlagosan 22 százalék a drágulás, miután áraikat nagyobb mértékben befolyásolják az üzemelési költségek emelkedése mellett a szolgáltatások árai, a munkaerő bérköltsége és az élelmiszerárak is
– fogalmazott Szabó Tamás. Mindettől nem független, hogy a hotelek esetében nagyobb mértékű a foglalási számok visszaesése, mint a nem-hotel típusú szálláshelyeknél.
Minden mindennel összefüggA szakértők felhívják a figyelmet arra, hogy a nem hotel típusú szálláshelyek körében látott kisebb mértékű forgalomcsökkenés sem ad okot a fellélegzésre, a viharfelhőket komolyan kell venni, mert a turizmusban kiemelkedő mértékű az egymásrautaltság, a multiplikátor hatás. A szálláshelyek vendégszámának csökkenése hatással van az adott térség gyógyfürdőjének, vendéglátó egységeinek és turisztikai attrakcióinak forgalmára egyaránt.. A felhasználói visszajelzések alapján egyébként a foglalások mellé járó ajándék belföldi programkuponok is ösztönzik a szálláskeresőket az online platformok használatára, amelyek az árak összehasonlíthatók, ami nagyon fontos szempont, hiszen felértékelődött az áralapú keresés. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.