Magasabb fokozatba kapcsoltak a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) oktatásfejlesztési programjai, a szervezet 5 egyetemi, üzleti és szakmai partnerrel működött együtt, közel 40 divat- és formatervezőnek nyújtott vállalkozásfejlesztési segítséget, a szakképzésfejlesztést szolgáló kerekasztal-beszélgetései során pedig 35 iparági szereplőt és szakértőt szólaltatott meg. Az ügynökség 2018-as megalapítása óta négy fő pillér mentén valósítja meg programjait, ennek egyike az oktatásfejlesztés támogatása, és az év első hónapjaiban egyértelműen ez a terület került előtérbe.
Az oktatásfejlesztés keretében fontos célkitűzés a szakmai kapcsolatok és partnerségek folyamatos bővítése, amelynek köszönhetően az ágazati szereplők számára széleskörű tudásbázis és szakmai kapcsolati háló válik elérhetővé hozzásegítve őket a jövőbeli eredményes működéshez.
Ennek jegyében indult el februárban az MDDÜ és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) stratégiai együttműködése, amely során az ügynökség a körforgásos gazdaság témakörével kapcsolódik be az egyetem kurzushetébe és a témát egy KFI képzéssel is elmélyíti.
A legjobb koncepciót kidolgozó csapatok bekerülnek az ügynökség Young Talents Programjába, amely szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikereik megalapozásához.
Ahhoz, hogy a magyar divatipar elismert szerepet foglalhasson el a régióban, stabil alapokra van szükség, amely a szakképzéssel kezdődik.
Az MDDÜ versenyképes életpályamodellek bemutatásával kelti fel a diákok figyelmét az ágazat hiányszakmáira. A presztízsnövelő kampány célja, hogy perspektívát nyújtson a pályaválasztás előtt álló diákok számára.
A meglévő partnerek mellett újabb együttműködések is létrejöttek az eredményesség fokozása érdekében, így indult el az OTP Fáy András Alapítvánnyal közös országos pályaorientációs program, amelynek során online kerekasztal-beszélgetések, workshopok és webináriumok is megvalósulnak. A fiatalok iparági bevonása érdekében tovább bővült az MDDÜ és a Startup Campus együttműködése is, hiszen idén a harmadik HFDA Startup Program megvalósítása mellett az ügynökség szakmai partnerként csatlakozott az USA-ból indult háromnapos hétvégi ötletversenyhez, a Techstars Startup Weekendhez, a Divatipari Szakképzésfejlesztést Támogató Programja keretében pedig részt vesz a Startup Campus InnoGEN Ifjúsági Programjában is.
Meggyőző eredményeket hoztak az MDDÜ sikerrel futó mentorprogramjai is. Divat oldalon, az országhatáron túli érvényesülésre koncentráló második nemzetközi mentorprogram keretében 9 kivételes magyar márka képviselhette Magyarországot a 64. Milano Fashion Weeken, majd a második magyar mentorprogram 5 tervezőjével kiegészülve szintén megjelentek a márciusi Budapest Central European Fashion Weeken is. A hazai divathéten a 26 magyar tervező mellett számos régiós brand is megjelent. A design divízión szintén sikerrel zárultak a már második alkalommal megvalósult design START és a design SPEED mentorprogramok is. Előbbi a feltörekvő magyar formatervezők stabilitását támogatja, míg utóbbi a már stabil márkák nemzetközi piacra lépését segíti. Mindkét program esetében nívós díjakról, külföldi magazin megjelenésekről és kiemelkedő elismerésekről számoltak be a résztvevők. A képzések végeztével egyidejűleg elindult a jelentkezés a következő programokra is, így májusban újabb 10 piacérett, hazai designvállalkozás fejlődését támogatja az MDDÜ.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.