A vevők annak ellenére is lassan állnak vissza a meghosszabbított nyitvatartásra, hogy már az esti órákban is világos van – mondta a Világgazdaságnak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője. A tranzakciók száma újra nő, az emberek többször vásárolnak egy héten belül, ám ezzel együtt a kosárérték csökken. Az olcsóbb termékek iránt továbbra is nagy a kereslet, de megmaradt az a réteg, amely inkább a prémiumárucikkeket keresi. A tíz négyzetméteres szabály a SPAR áruházak bejáratánál nem okozott sorokat.
Az oltottsági szint emelkedésével, az ezzel együtt járó nyitással, valamint a nyár közeledtével arra számítunk, hogy a vásárlók fokozatosan térnek majd vissza a járvány előtti szokásaikhoz
– közölték a Világgazdasággal a Tesco sajtóosztályán. Ezzel együtt biztosan lesznek olyanok, akik ezután is az online csatornát részesítik előnyben. Április közepéig ugyanazt tapasztalták, mint a járvány hatására az azt megelőző egy évben: a vevők ritkábban jönnek, de nagyobb kosármérettel távoznak. Ez a vásárlói magatartás tavaly márciusban alakult ki, és bár a nyáron volt némi visszarendeződés, a második és a harmadik hullám idején ismét csökkent a tranzakciók száma, egyben nőtt az értékük. Ez is azt tükrözi, hogy a vásárlók fegyelmezetten viselkedtek.
A vásárlók körében az alapvető élelmiszerek és a friss termékek, a pékáru, a hús, a zöldség-gyümölcs és a tejtermékek a legkedveltebbek. Előnyben részesítik a széles termékkínálatot és a termékek jó ár-érték arányát, valamint az XXL kiszerelést az akciós heteken
– jelezte Tőzsér Judit, a Lidl vállalati kommunikációs vezetője. Megítélésük szerint a vásárlók tudatosabban intézik bevásárlásaikat, mint a Covid-válság előtt. A tíz négyzetméteres szabály a Lidl esetében azt jelenti, hogy átlagosan 130-140 személy tartózkodhat egyszerre az eladótérben. E számba nem tartoznak bele a 14 év alattiak, a 65 év felettiek és a fogyatékossággal élők segítői. A bejáratnál kihelyezett matricán is megtalálható a pontos létszám, továbbá manuális vásárlószámláló készüléket vezettek be. A kijárási korlátozás módosításával a társaság a nyitvatartását is kitolta.
Az Auchannál azt tapasztalják, hogy lassan tér vissza az élet a normális kerékvágásba, a vásárlóknak előbb újból hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy az üzletek 19 óra után is nyitva vannak.
A hipermarketnél hangsúlyozták, hogy áruházaik nagy alapterületűek, a négyzetméter-alapú korlátozás nem okozott fennakadást. Arra számítanak, hogy a vásárlók száma a következő hetekben a 20–21 órás időszakban is erősödik. Az átlagos kosárérték is emelkedik, a prémium-, minőségi termékek esetében pedig nincs visszaesés a korábbi időszakhoz képest.
A gazdaság újraindításának hatására az Aldi nem tapasztalt nagy változást, tartja magát az alacsonyabb vevőszám, amelyhez magasabb kosárérték kapcsolódik. A teraszok nyitása azonban meglátszott a fővárosi üzletek vevőinek számán és forgalmán is, bevásárlás helyett sokan inkább a vendéglátóhelyeket látogatták. Egyelőre az este hét óra utáni forgalom sem számottevő. Tájékoztatása szerint a létszám korlátozása az Aldinál sem okozott fennakadást, a szabályoknak való megfelelést a biztonsági szolgálattal együttműködve számlálóval biztosítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.