Bár sok múlik a következő hónapok időjárásán, a vezető hazai élelmiszer-kiskereskedelmi láncok legalább 8-10 százalékos forgalomnövekedésre számítanak a nyáron a szezonális termékek piacán – derült ki a Világgazdaság körképéből. A szóban forgó kategóriák közül a sör a legnagyobb, hiszen az éves 150 milliárd forintos kiskereskedelmi értékesítésnek akár a 35-40 százalékát is adhatja a nyári hónapokra koncentrálódó sörszezon, ez az arány a 67 milliárd forintos eladást hozó ásványvíz esetében 25-30 százalék.
Ezzel szemben a bolti értékesítést tekintve immár 35 milliárd forintos jégkrémpiac 50-60 százalékát is adhatja a nyár, akárcsak a grilltermékeknél, igaz, az utóbbiaké egyelőre mindössze 3,5 milliárdos, de évente akár negyedével is bővülő szegmens.
A tavaly értékben 11, mennyiségben 5 százalékos kiskereskedelmi növekedést produkáló sörpiac a Tescónál is a nyári hónapokban tetőzik, ekkor keletkezik az éves forgalom harmada. A hipermarketnél azt közölték a Világgazdasággal, hogy az időjárásra legérzékenyebb kategóriák egyikéről van szó, egy-egy melegebb nyári hét eladásai a két-háromszorosát is hozhatják a tavasziaknak.
Az éves sörértékesítés 42 százalékát májustól augusztusig bonyolító SPAR tájékoztatása szerint a hűvös, esős május 16 százalékos volumencsökkenést okozott az egy évvel korábbihoz képest, az idei június pedig egyelőre annak ellenére erősebb, hogy tavaly ilyenkor a labdarúgó-világbajnokság is pörgette a fogyasztást.
A SPAR szerint változnak a szokások, a minőségi sörök fogyasztásának előretörésével erősödik a prémiumszegmens, de a hazai kézműves sörök iránt is egyre nagyobb a kereslet.
A teljes cikk a hétfői Világgazdaságban olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.