A négy nagy magyarországi kerékpárgyártó mindegyikének nőtt tavaly az árbevétele, közülük ismét az Accell Hunland Kft. érte el a legnagyobb bevételt, 111,7 milliárd forintot. A cég egyébként 2019-ben lépte át először a százmilliárdos árbevételt, 104 milliárd forinttal. Az Accell adózott eredménye azonban 2,7 milliárd forintos veszteséget mutat.
A vállalat vezérigazgatója, Vass Attila korábban arról tájékoztatta a VG-t, hogy tavaly a járvány miatti lezárások jelentősen csökkentették az eladásaikat a legfontosabb nyugat-európai piacaikon, ugyanakkor a sportolási lehetőségek beszűkülése és a szabadtéri sportolás engedélyezése növelte a kerékpárok iránti keresletet, így az első féléves, a vártnál kevesebb eladást 2020 második fél évében sikeresen pótolták.
A gyártó a 27 ezer négyzetméteres tószegi üzemében tavaly készítette el a hárommilliomodik kerékpárt.
A hazai gyártók közül a második legnagyobb árbevételt a Gepida kerékpárokat készítő Olimpia Kerékpárgyártó Kft. érte el, 4,87 milliárd forinttal. A cég két veszteséges évet követően tavaly 90 millió forintos nyereséget ért el. A Neuzer árbevétele alig maradt el az Olimpiáétól:
4,7 milliárd forint volt, a nyeresége azonban 252 millió forintot ért el, több mint kétszer akkorát, mint 2019-ben, amikor 122 millió forint volt. A Csepel Zrt. 2,6 milliárd forintos árbevétellel és 118 millió forintos nyereséggel zárta a tavalyi évet.
A járvány hatására 2020-ban megugrott a kerékpározási kedv a lakosság körében, így a kerékpárok iránti kereslet is, ennek következtében a hazai gyártó kisöpörte a raktárait. Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség (MKKSZ) elnöke idén márciusban lapunknak elmondta,
az előzetes becslések szerint tavaly körülbelül 265 ezer kerékpárt értékesítettek Magyarországon a kereskedők – míg 2019-ben 230 ezret. A kereslet
növekedése miatt valójában ennél többet is el tudtak volna adni, de a leállások miatti globális logisztikai problémák a kerékpáripart is fékezték. A gyártásban is jelentős csúszás alakult ki, és a költségek is nőttek.
Tavaly a járvány miatti korlátozások, idén az alkatrészhiány fékezi a magyarországi kerékpárgyártást – ez egyébként globális szinten is elmondható. Az Olimpia Kerékpár Kft. üzemének például már kétszer is le kellett állnia idén az alkatrészhiány miatt, holott akkora a rendelésállománya, hogy 2021-re 7 milliárd forintos bevételt tervezett a cégvezetés. Berkes György, a cég ügyvezetője korábban arról számolt be a Világgazdaságnak, hogy ű
az alkatrészhiány miatt a rendeléseknek valószínűleg csak a kétharmadát tudják majd teljesíteni, így nagyjából 5 milliárd forint körüli bevétel lehet reális 2021-ben.
Az Accell Hunland Kft. ügyvezető igazgatója is a gyártásukat hátráltató alkatrészhiány miatti nehézségeket ecsetelte lapunknak, és arról is beszámolt, hogy nemcsak a beszállítók elmaradásai okoznak gondot, hanem a globális konténerhiány és a szállítmányozók kapacitásának szűkössége is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.