Időben reagált a koronavírus-járványra az idén 15 éves Magyar Termék Nonprofit Kft. a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány elindításával
– mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője. A fogyasztók többsége egyetért azzal, hogy a hazai termékek vásárlásával hazai munkahelyeket védhetünk meg. Mint mondta, a magyar termékek megerősödve kerültek ki a járványból, partnereik árbevétele 200 milliárd forinttal nőtt, és emelkedett náluk a foglalkoztatotti létszám is.
A Magyar Termék Kft. megbízásából az InnoFood Marketing által végzett 500 fős, reprezentatív kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette az eredetmeghatározás segítőjeként a védjegyeket, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csupán 32,8 százalékuk.
A pandémia alatt több hazai termék fogyott:
a megkérdezettek több mint 30 százaléka több magyar terméket vett, és ráadásul a fiatalabb – 18-29 éves korosztályba tartozó – vásárlók között volt a legintenzívebb a növekedés.
Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai eredetjelölések közül kiemelkedően a Magyar Termék védjegyek a legismertebbek a fogyasztók körében, a spontán említést vizsgálva is minden más jelölést megelőznek.
A kutatásból az is kiderült, hogy a minőségben és árban megegyező két termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja a külföldivel szemben, 36,6 százalékuk pedig 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért. Benedek Eszter munkájuk sikereként értékelte, hogy ez az arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun. A megkérdezettek 25,8 százaléka viszont arról számolt be, hogy nem tudja megkülönböztetni a boltokban a hazai és külföldi árut.
Ezért is fontos, hogy az elmúlt egy évben egyre több cég csatlakozik a Magyar Termék védjegyrendszerhez, és ezek száma hamarosan elérheti a 200-at
– hangsúlyozta Benedek Eszter.
Tapasztalatai szerint Benedek Eszter szerint a gyártók mellett a kereskedelmi hálózatok is egyre aktívabban támogatják a magyar termékek értékesítését. A Penny Marketnél például már több mint 500 saját márkás árucikkén találhatók meg a Magyar Termék védjegyei.
A mai elfogadottság értékelésekor érdemes emlékezni arra is, hogy a Magyar Termék védjegyrendszert működtető cég 15 évvel ezelőtti alakulásakor még a gyártókat sem volt könnyű meggyőzni a hazai eredet jelölésének fontosságáról. A nonprofit társaság maroknyi alapítójának egyike a Detki Keksz Kft. volt, amelynek alapító-tulajdonosa, Pavlova Olga szerint ők a kezdeti érdektelenség ellenére bíztak abban, hogy előbb-utóbb más cégek is a csatlakoznak. Szerinte a legjobb ösztönző a siker, márpedig
a Magyar Termék 15 év alatt kiemelkedően a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon,
annak folyamatos fejlesztésével pedig újabb és újabb gyártókat tudnak meggyőzni a védjegy megszerzésének fontosságáról.
A műanyag evőeszközök és szívószálak kivezetése jelentős piaci lehetőségeket ad az egyedi, természetes anyagokból komposztálható szívószálat és evőeszközöket készítő VilhempKft. számára. A műanyag evőeszközökkel szemben természetes rostszál alapú alternatíváját kínáló cég nemrég vált védjegyhasználóvá. Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készítik termékeiket – mondta el Rédey Soma, a Vilhemp Kft. alapítója. Elkötelezettségüket jelzi, hogy külföldi terjeszkedést is csak olyan távolságban terveznek, amely még nem teszi jelentőssé ökológiai lábnyomukat, így például egy kanadai megkeresés után nem az exportban, hanem a helyben történő gyártás lehetőségeit vizsgálják.
Az egyik legújabb védjegyhasználó a Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft., melynek elődje, a Franck még 1822-ben alakult, és 1911 nyitotta meg cikóriafeldolgozó és pótkávégyártó üzemét a mai Jánossomorján. A gyárat ma működtető vállalat 2021-ben teljesen magyar tulajdonba került, azóta dolgoznak a márka újjáépítésén.
Az új csomagolással azt is jelezni akartuk a vásárlóknak, hogy továbbra is megbízhatnak a nagymúltú és most megújuló gabonakávéinkban. Ezért is tartottuk kiemelten fontosnak, hogy elnyerjük a Hazai Feldolgozású Termék védjegy használatát
– emelte ki Horváthné Németh Szabina, a cég kereskedelmi vezetője. Szerinte egyébként termékeik iránt azért is növekvő lehet az érdeklődés, mert drágulhat a babkávé, és lesz olyan réteg, amelyik ezt nem tudja majd megfizetni, és akár kávéhiányos időszak is jöhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.