Az idei első negyedévben 34,6 millió belföldi útra váltottak jegyet a MÁV-START-nál, ez 1,3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – erről a Világgazdaság érdeklődésére adott tájékoztatást a társaság. Az igazi nagy eredmény nem is itt, hanem az automatás és az online vásárlások alakulásában látszik. Előzménye, hogy az állami vasút személyszállítással foglalkozó leánya a tavaly december 10-i menetrendváltástól újabb kedvezményeket vezetett be az önkiszolgáló csatornákon történő jegyvásárlásokhoz.
Az akciót a fejlesztési minisztérium is támogatta, így
a jegyautomatás tranzakciókra 5 százalékos, az otthon nyomtatott vagy mobileszközön bemutatott menetjegyekre 10 százalékos engedményt állapítottak meg.
A statisztika azt mutatja, hogy a vasúti rezsicsökkentés néhány hónap leforgása alatt is kiugró eredményeket produkált. A jegykiadó automatákon 2018 első három hónapjában mintegy 1,5 millió vásárlást bonyolítottak le, ez 22 százalékkal haladja meg a 2017-es év hasonló adatait. Az online értékesítés még látványosabban lőtt ki: januártól márciusig 740 ezernél is több ilyen vásárlást regisztráltak, ez 76 százalékos növekedés éves alapon. A papírspórolás szempontjából külön jó hír, hogy 660 ezer vásárlásnál e-vonatjegyet választott az utazóközönség, vagyis nem történt nyomtatás. Ez a szám az előző évinek több mint a duplája, a növekedés mértéke 120 százalékos. „Nemcsak azok váltottak e-vonatjegyre, akik eddig is online vásároltak, hanem olyanok is, akik eddig nem interneten intézték a vonatjegyüket” – jegyezte meg a társaság.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.