A napokban döntött a kormány a MÁV-Start és a Stadler keretmegállapodásában szereplő negyven vonat utolsó tételének a lehívásáról is. Készen áll a Stadler a munkára?
Nagyon örülünk, hogy a kormányrendelet ilyen rövid idő alatt megszületett, miután szeptember elején a MÁV-Starttal megkötöttük a szerződést a még le nem hívott, 21 KISS emeletes motorvonat megrendeléséről. Ezzel ugyanis hatályba lépett a megállapodás, lehetőséget adva arra, hogy
és azok részt vegyenek a személyszállításban. A több mint százmilliárd forintos megbízás jelentősen növeli a szerződésállományunkat, amelyen belül a szolnoki forgóvázüzemünk 252 további forgóváz gyártására kap megbízást.
Mely partnerekkel osztozik a Stadler az említett, bő százmilliárdon?
Ismert, hogy a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) alvállalkozóként már részt vesz az eddig lehívott szerelvények betétkocsijainak összeszerelésében, és e társaság végzi a komplett járművek üzembe helyezését is. Együttműködésünket szeretnénk kiterjeszteni a mostani 21 vonatra is, mivel a partnerség kezdeti nehézségei után mára összerázódtak a felek, a közös munka zökkenőmentessé vált. A gyártás ütemesen zajlik, már három vonat van próbafutáson, és készül a többi is.
Nem érinti kedvezőtlenül a kooperációt, hogy a hatályos kormányhatározat szerint a DDJ-t november 29-ig meg kell vásárolnia az oroszországi Transzmasholding magyarországi leányvállalatának?
Már több ízben kifejeztük a szándékunkat, hogy szívesen teszünk a járműjavítóra vételi ajánlatot.
Mikorra várható az ajánlattétel?
Ajánlatunk kidolgozása folyamatban van.
A teljes interjút a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.