A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) 2018-as menetdíjbevétele várhatóan eléri 65,7 milliárd forintot, ami 1,2 milliárddal haladja meg a 2017-es értékesítési adatokat – válaszolta a Világgazdaság megkeresésére a közlekedési társaság.
A BKK jegybevételei ez alapján továbbra is emelkednek. 2015-ben még nettó 61,7 milliárd forint folyt be a budapesti jegyek és bérletek eladásából, 2016-ban 63,7 milliárd, 2017-ben pedig 64,4 milliárd forint. Mivel a cég díjszabása évek óta változatlan, így a növekedés a növekvő számú jegyértékesítésből származhatott.
A BKK eseti jegyekből származó bevétele nettó 360 millió forinttal nőtt egy év alatt:
A 100E autóbuszon érvényes repülőtéri vonaljegyekből 1,7 millió darabot adtak el 2018-ban, 1,2 millióval többet, mint tavalyelőtt – ebben azonban közrejátszik, hogy a 100E autóbusz 2017 júliusában indult be. A repülőtéri vonaljegyből származó bevétel tavaly meghaladta az 1,2 milliárd forintot.
A napijegy típusú termékekből 2018-ban 4,3 milliárd forint folyt be a cég kasszájába, 336 millióval több, mint 2017-ben. Ezen belül a napijegy számít a legnépszerűbb terméknek 1,3 millió darabszámával és 1,65 milliárdos bevételével. Ezt szorosan követi az egymilliárdos forgalmat generáló 3 napos jegy 300 ezer eladott darabszámmal. Hetijegyből 220 ezer darabot váltottak a budapestiek, összesen 850 millió forint értékben.
Továbbra is a természetes személyeknek szóló havi bérlet a BKK legsikeresebb díjterméke, amelyből közel 4,4 millió darabot adtak el 2018-ban. Ebből származik az összbevétel fele, mintegy 33 milliárd forint.
A kedvezményes bérletek csökkenése ugyanakkor 2018-ban sem állt meg. A tanuló havi bérletekből 40 ezer darabbal kevesebbet vásároltak, mint 2017-ben, így az ebből befolyt összeg 7 milliárd forint alá csökkent. A nyugdíjas termékeknél is hasonló tendencia figyelhető meg, az értékesítés 250 millió forinttal csökkent a megelőző évhez képest, amely főleg a demográfiai változásokkal magyarázható a BKK szerint.
Kedvező fejlemény azonban, hogy 2018-ban az éves bérletek értékesítése 500 millió forinttal nőtt. Azonban ez csak átmeneti növekedésnek tűnik, ugyanis a 2019-es évre szóló bérletek értékesítése jelenleg szintén csökkenést mutat. Ennek oka a társaság szerint az lehet, hogy a helyi bérlet cafeteria-elem adózása változott.
A BKK lapunk érdeklődésére azt is elárulta, hogy az értékesítés közel 53 százaléka jegy- és bérletkiadó automatáknál történt 2018-ban. Évről-évre nagyobb részarányt képvisel ez az értékesítési csatorna.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.