BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Célegyenesben a tértivevények kivezetése

A Magyar Posta 4,3 milliárd forintból hozta létre az elektronikus kézbesítési rendszert, amely a vállalatnak hatékonyabbá, az ügyfeleknek biztonságosabbá teszi a kézbesítés folyamatát.

Szeptembertől teljes fordulatszámon üzemel a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszere (eKR), amelynek a fejlesztésére a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást is fordított – tájékoztatta a Világgazdaságot Jenei János.

A Magyar Posta IT-megoldásokért felelős igazgatója elmondta, az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül, a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját. Egyébként kormányrendelet is rögzíti a papíralapú tértivevények év végi kivezetését:

januártól csak elektronikusan hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések a hivatalos iratokat feladók számára.

A címzettek, a meghatalmazottak és a jogosult átvevők is elektronikus eszközön tett aláírással ismerik el, hogy átvették a küldeményt, és a feladók is elektronikus formában kapják majd meg a kézbesítési igazolásokat. A tértivevények új formája a határidőt megelőzően, már szeptember 1-jétől elérhető lesz, de csak azok számára, akik megfelelő verziójú elektronikus feladójegyzéket használnak – részletezte az igazgató.

Az elektronikus kézbesítési rendszert, amely a vállalatnak hatékonyabbá, az ügyfeleknek biztonságosabbá teszi a kézbesítés folyamatát
Fotó: MTI/ Koszticsák Szilárd

Jenei János kiemelte: a következő két-három évben az állami hátterű cég olyan nagyszabású digitális átalakításon esik át, amely a versenyszféra egy-egy nagy szereplőjénél akár már öt-tíz éve elkezdődött. A kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót foglalkoztató vállalatnál 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási ponton – postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban –, ehhez fogható méretű vállalati informatikai rendszer nem sok van Magyarországon.

Az elektronikus kézbesítési rendszernek a legtöbb komplex régi rendszerrel integrálva kell működnie, s bár a fejlesztésnél modellezték a program használhatóságát, a cég méretei miatt tesztüzemben nem reprodukálható a valós rendszerterhelés, ebből fakadóan voltak kisebb-nagyobb fennakadások a kiépítés során.

A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatják

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.