Befejezte működését a TaxiPlus – ezt a cég jelentette be a közösségi oldalán. A rövid tájékoztatásból kiderül, hogy a cég megrendeléseit a továbbiakban a 6×6 Taxi teljesíti, ahogyan a TaxiPlus utasainak hívását is ez a társaság kezeli a jövőben. A fejlemény kapcsán a Világgazdaság kereste a szolgáltatót, de lapzártáig nem érkezett válasz.
A változás nyomán a fővárosi minősített taxitársaságok száma tízre csökkent.
A 2017 tavaszán alapított TaxiPlus levonulásáról hivatalos magyarázat még nincs, de a koronavírus-járvány – pontosabban a fuvarállomány ebből fakadó drasztikus esése – nagy valószínűséggel hozzájárult a döntéshez, egyúttal pedig a budapesti taxis piac koncentrálódásához.
A TaxiPlus megszűnése egyes források szerint az utóbbi folyamat kezdete lehet: szakmai fórumokon nem tartják kizártnak, hogy a fővárosi taxis parketten végül három-négy szereplő marad talpon. A válság nagy nyertese a Bolt (korábbi nevén Taxify) lehet.
A TaxiPlus távozásának sok előjele nem volt, a szolgáltató mögötti vállalkozás, a TaxiPlus World Kft. tavaly mintegy 297,5 millió forint nettó árbevételt ért el a 2018-as szűk 289 millió forintot követően. A mintegy 3 százalékos javulásnál jóval látványosabb az adózott eredmény 120 százalék körüli megugrása.
Míg a cég két éve még 31,7 millió forint nyereséget termelt, 2019-ben már több mint 70 milliót.
Az átlagos napi árbevétel egy év alatt 791 ezer forintról 815 ezer forintra nőtt. Mindezek fényében nem okozott feltűnést, hogy az idén június 30-án tartott taggyűlésen Zengő Zoltán levezető elnök 80 millió forint osztalék kifizetésére tett javaslatot, amelyet a tagok meg is szavaztak.
További részletek a Világgazdaság hétfői számában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.