Reális forgatókönyv, hogy három-öt éven belül vidéken is legyen IKEA-áruház hazánkban, ami egybeeshet a kisebb üzlettérrel rendelkező formátum itthoni bevezetésével – közölte a Világgazdaság kérdésére Marek Feltl, az IKEA Magyarországért, Csehországért és Szlovákiáért felelős vezetője.
Mindez azonban a hazai piac további dinamikus bővülése mellett az új, kisebb alapterületű, idén nyáron nyíló prágai áruház, az úgynevezett pop up store fogadtatásának is a függvénye, a régióban ugyanis a cseh fővárosban kísérletezik először e típussal az IKEA.
Így lehetséges helyszínként akár Debrecen, Szeged, Pécs vagy Győr is szóba kerülhet a későbbi terjeszkedés során.
A hazai leányvállalat piaci pozícióját mindenesetre erősíti, hogy a 2017-es pénzügyi évben 14 százalékos árbevétel-növekedést ért el, s ezzel globálisan is a top 5 IKEA-ország között zárt, miközben a cseh, illetve a szlovák cég 5-5 százalékos bővülést mutatott fel. A lakberendezési óriás a hazainál nagyobb mértékű növekedést csak Ausztráliában (20 százalék), Portugáliában (17), Romániában (16) és Kínában (15) ért el.
Az IKEA Magyarország nettó értékesítése tavaly a 61 milliárd forintot is meghaladta. A vállalat tegnapi éves sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy az Örs vezér téri, a budaörsi, valamint a júniusban nyílt soroksári áruházban 5,5 millió látogató fordult meg, közülük több mint 3,1 millióan vásároltak átlagosan 18,3 ezer forintot meghaladó értékben. Emellett az elmúlt évben 8,1 millióan keresték fel az IKEA weboldalát, a vállalat a kényelmesebb vásárlást elősegítve idén januárban bevezette a házhoz szállítással párosuló online rendelést is.
A környezet megóvása érdekében a társaság 190 millió forintot fordított LED-világításra, és az a cél, hogy 2020-ra 100 százalékban megújuló energiát használjanak. Emellett a fa nyersanyagot teljes mértékben fenntartható forrásokból biztosítanák, és az áruházakban keletkezett hulladék 96,5 százalékát már tavaly is újrahasznosították. | VG
A 17 milliárd forintból épült, 34 ezer négyzetméteres soroksári áruházban már a nyitást követő első két hétben 134 ezer látogatót regisztráltak. Ráadásul 20 százalékuk korábban nem járt még IKEA-ban, ez az arány az Örs vezér téri, illetve a budaörsi egységben ma már mindössze 1-2 százalék. A Soroksárra látogatók számottevő része vidéki vásárló, sokan Kecskemétről és Szolnokról érkeznek.
Az IKEA-ban idén a nappali kerül a középpontba, miután az elmúlt két év fő témája a konyhához, a főzéshez, az étkezéshez és a vendéglátáshoz kapcsolódott. Több mint 8,5 milliárd forint értékben értékesítettek konyhabútorokat, naponta átlagosan 38 darabot.
Cikkünk kapcsán az IKEA Magyarország az alábbi állásfoglalást küldte a Világgazdaságnak. „Az IKEA Magyarország szeretné megerősíteni, hogy a hangsúlyt a közeli jövőben a lehetséges új áruházak tervezése helyett a meglévő 3 áruház, illetve az újonnan bevezetett online vásárlás házhozszállítással szolgáltatás optimális működtetésére kívánja helyezni.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.