A magas beosztás nagyobb kiszolgáltatottságot jelent, hiszen alázattal kell lenni a munka, az ügyfelek, de legelsősorban a beosztottak iránt – summázza vezetői szemléletét Serényi János, a Superbrands magyarországi szakmai vezetője, aki jelenleg saját vállalkozása, az Értékrend Kft. keretein belül próbálja ezeket a tapasztalatokat másoknak is átadni. A szakember egy éve dolgozik vezetői trénerként, efféle ismereteit viszont az alatt a 20 év alatt szerezte meg, amelyet a McCann Erickson Budapest Reklámügynökségnél ügyvezető igazgatóként töltött. Itt saját bevallása szerint is talán kicsit eltérő szemléletet képviselt, mint más vállalatvezetők. Amit a legfontosabbnak tart, hogy a racionális és érzelmi döntéseknek együtt kell működniük, még akkor is, ha egy vezetőtől sokszor inkább csak az előbbit várják el. Szerinte a keménységnek, a küzdésnek és az empatikus gondolkodásnak egyszerre kell meglenni egy vezetőben, az utóbbinak ráadásul válság idején különösen nagy szerepe van. „Ez nem érzelgősséget jelent, de teret kell hagyni az érzelmeknek is” – mondja.
Bár pályafutását egy mérnöki és egy közgazdászdiplomával alapozta meg, sőt utóbbiból doktori címet is szerzett, kezdetben mégsem egészen ezeket az irányokat választotta. Diplomái megszerzése után külsős gazdasági újságíróként kezdett dolgozni a Finanze und Wirtschaft című német lapnál, de több magyar kiadvány munkatársa is volt. Mindezek mellett – és ez már az első számú hobbijához kapcsolódik – főszerkesztője volt a World Karate magazinnak is. A harcművészetekhez való kötődése is éppen egy karateversenyről szóló kiadvány szerkesztésével kezdődött, később saját könyvei és képregényei is megjelentek, amelyek a „harcművészetek mögött rejlő mély tartalmú gondolkodást mutatják be”.
Mindezekkel párhuzamosan „normális” szakmai munkáját a reklámügynökségnél 1988-ban kezdte, emellett alapító elnöke volt a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének és alelnöke a Reklám-világszövetség magyarországi tagozatának. 2004-es megalakulása óta pedig a 82 országban működő Superbrands Szervezet magyarországi szakmai zsűrijének vezetője. Ezen a területen – mint mondja – hangsúlyosan jelennek meg olyan új értékek, amelyekhez a megváltozott körülmények miatt minden vállalatvezetőnek alkalmazkodnia kell. „A szakembereknek át kell gondolniuk, hogy napjainkban mi az, ami még mindig, mi az, ami már nem feltétlenül és mi az, ami új elemként jellemzi a márkák sikerét.” Szerinte egyre inkább felértékelődik az új ismeretekre, a saját márka építésére nyitott vállalatvezetők szerepe. Ez megmagyarázhatja, miért ült át ő maga is vezetői székéből a trénerek közé.
A Brand Council független szervezet 1995-ben, Nagy-Britanniában jött létre, ma 82 országban működik. Tiszteleg azon márkák előtt, amelyek kiemelkedő sikereket értek el. Magyarországon öt éve működik a Suberbrands program, tavaly óta pedig a Business Superbrands is, amely az üzleti szektor (B2B) márkáit mutatja be.
Serényi János (56)
Közgazdász-mérnöki diplomáját és németnyelv-tudását a drezdai F.-List Egyetemen szerezte, amelyet később nemzetközi gazdasági szakközgazdász-diplomával toldott meg Budapesten. Gazdaságiújságíró-diplomát a MÚOSZ újságíró-iskolájában szerzett.
A német mellett angolul és oroszul beszél, szabadidejében a harcművészetekkel foglalkozik.
A Brand Council független szervezet 1995-ben, Nagy-Britanniában jött létre, ma 82 országban működik. Tiszteleg azon márkák előtt, amelyek kiemelkedő sikereket értek el. Magyarországon öt éve működik a Suberbrands program, tavaly óta pedig a Business Superbrands is, amely az üzleti szektor (B2B) márkáit mutatja be.
Serényi János (56)
Közgazdász-mérnöki diplomáját és németnyelv-tudását a drezdai F.-List Egyetemen szerezte, amelyet később nemzetközi gazdasági szakközgazdász-diplomával toldott meg Budapesten. Gazdaságiújságíró-diplomát a MÚOSZ újságíró-iskolájában szerzett.
A német mellett angolul és oroszul beszél, szabadidejében a harcművészetekkel foglalkozik.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.