Kellenek hát a jó hírek, s Kelet-Közép-Európa 500 legnagyobb vállalatának a rangsora tartogat ilyeneket. A tavalyelőtti toplistához képest szinte megduplázódott (40-ről 72-re nőtt) 2008-ban a magyar cégek száma. A manager magazin friss számából az is kiderül, hogy a Mol például több mint nyolcvan százalékkal növelte árbevételét 2007-ről 2008-ra, az Audi is közel negyedével gyarapította azt. A magyarok sikere elismerésre méltó: a 161 lengyel és a 80 cseh vállalatszám után a harmadik helyen állunk a régióban.
Az idei lista is mutat változásokat, hiszen csökkent a cseh, román, szlovák topcégek száma. Ám a jövő évi rangsor még több „helycserét” tartalmaz majd, láthatóvá téve az üzleti élet markáns átalakulását a világválság nyomán. Győz, aki erős, sőt, a legerősebb. Van pénze, rugalmasan alakítható stratégiája, „rejtett” erőforrásai, valamint olyan piac- és konkurenciaismerettel rendelkezik, hogy képes felvásárolni a haldokló, de túlélésre érdemes vállalatokat.
Hogy mennyi cég menthető így meg, vagy mennyi képes önerőből túlélni, nem tudni. Az viszont biztos, hogy sokszor a nagyok túlélési képességétől függ a kis- és középvállalatok léte is; azon cégeké, amelyek tízből hét alkalmazottat foglalkoztatnak itthon. Azért érdemes tehát szurkolnunk, hogy a 2010-es listán még több magyar vállalat szerepeljen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.