Kátyúkkal korábban közlekedőként találkozott, és – finoman fogalmazva – voltak erről gondolatai. Most a legnagyobb kihívásnak azt tartja, hogy eltüntesse azokat, illetve emiatt ne szenvedjenek balesetet a közlekedők, mivel azért a társaság felel. Cége azonban csupán házmester az utak kezelésében – mondja. Annyi munkát tudnak csak elvégezni, amennyit egy szerződésen belül engednek, illetve megrendelnek az állam megbízásából. A jelenlegi útállapotok mellett tíz esztendeig évi 100-120 milliárdot kellene költeni a mintegy 30 ezer kilométeres közúthálózat felújítására, hogy annak nagy részén biztonságosan lehessen közlekedni. Ezzel szemben fenntartásra az idén 34 milliárd forint jut. Kollégáival együtt bármire hajlandók, akár befeküdni a kátyúba, ha ezzel biztonságosabbá tehetik az utakat. Ám amikor világos, hogy a felelősség már nem az övék, meghúzzák a határt, s jelzik a megrendelőnek – ha kell, a döntéshozóknak, a törvényalkotóknak –, hogy ez így nem működhet. Sőt, előfordult, hogy felvetődött benne: bizonyos utakat leadnak, s nem kezelik tovább azokat.
Kérdésemre nem titkolja, hogy 35 éves kivitelezői múlttal – mint mindenki a szakmában – hallott mutyizásról. Szerinte ez náluk nem fordulhatna elő, mert annyira szigorú a pályáztatási rendszer, hogy hiába kopogtatna be hozzá egy régi kollégája. Sőt, azok a cégek, amelyeknél dolgozott, sokkal szigorúbb elbírálásban részesülnek. Az esetleges érzelmi befolyásoltság miatt pedig a bírálat végén a kollégáira bízza a nyertes kiválasztását.
A szoros határidőkhöz, gyors döntésekhez szokott, sikerorientált szakember a mostani – kicsit hivatali – munkát még tanulja. A lendületes munkavégzéshez szokott mérnöknek ez még nehezen megy. Továbbra is gyorsan és bátran mond azonban igent vagy nemet. Szerinte a szakmai tudáson túl sokszor ráérez a helyes döntésre, ha pedig téved, utólag mindig elismeri azt.
Szabadidejében sokat olvas, és heti egy-két alkalommal fut. Műszaki érdeklődését csak érettségire készülő fia örökölte, harmincéves lánya közgazdász, a húszéves az ELTE-n angol–kínai szakra jár.
CÉG
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. feladata a mintegy 30 ezer kilométeres országos közúthálózat karbantartása és üzemeltetése. A társaság tavalyi mérlegfőösszege 40,8 milliárd forint volt, a 2008-as üzleti évet 41,8 milliárdos bevétel mellett 200 millió forint mérleg szerinti eredménnyel zárta.
2007-től az Éduvíz vízügyi építővállalat, majd egy évig a Forker Kft. ügyvezetője. Augusztus 17-től a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatój-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.