Április 1-jétől egy szinttel feljebb, a harmadikon száll ki a liftből Deák László, amikor munkába megy. Ekkortól ugyanis nem az ABB Magyarország Kft. cégvezetője, hanem az Alstom Hungária Zrt. vezér- és egyben a francia társaság magyarországi országigazgatója. Fejvadász csábította át az év eleje óta az Alstom svájci központjában dolgozó Wolff Vilmos helyére, bár nem kellett messzire mennie. Az Alstom magyarországi erőmű- és erőműszerviz-üzletága ugyanis korábban éppen az ABB-é volt, annak irányításában tehát Deák László – ha nem is közvetlenül, de – részt vett. Most régi-új kollégákkal, üzleti partnerekkel dolgozik együtt.
„A magyarországi Alstom csoporthoz a két erőműüzletág mellett egy kötöttpályásjármű-és egy jármű-informatikai szoftverfejlesztő egység is tartozik” – magyarázza az irányítástechnikai mérnök végzettségű Deák László, akinek egyik fő feladata épp e négy tevékenység egységbe kovácsolása. Azt mondja, bár az energiaiparból jött, nem új számára a közlekedési terület sem, sőt, már fiatal korában a kötött pályás járművek szerelmesévé vált. Az általános iskola után a Ganz MÁVAG-nál villanyszerelő-tanulóként vett részt villamosok és V43-as mozdonyok szerelésében, valamint dízelgenerátorok tesztelésében. Elutasítja, hogy az Alstom vonzerejét csak a felkínált, az előzőnél magasabb beosztás jelentette. „Rendkívül nagy kihívás és nagy megtiszteltetés országigazgatónak lenni, de az ABB-nél is megkaptam a munkám elvégzéséhez szükséges eszközöket és döntési jogkört” – jelenti ki.
Úgy tartja, egy felső vezető értékét a kompetenciája adja. Kérésünkre magát mint vezetőt inkább a kollégáitól visszahallott jelzőkkel írja le – koordinátor, csapatépítő –, de szívesen él autós hasonlattal is: „motor is vagyok, kormány is vagyok, jelkép is vagyok, de fék semmiképpen”.
Szép nagy feladatcsomagot kapott az új tulajdonostól. Javítania kell a hazai csoport hatékonyságán, exportképességén, és természetesen sikerrel végig kell vinnie a folyamatban lévő erőmű-beruházásokat. Mindezt válság idején. Deák László szerint ilyenkor is az előregondolkodás, az innováció a fontos. Most kell felkészülni a később megvalósítandó tervekre. Ezért nem szabad engedni a képzésből, a vállalati tréningből sem. A nyelvtudás és a projektmenedzselés amúgy is a vesszőparipája.
Részben magánemberként szívügye a roma, illetve hátrányos helyzetű gyerekek kazincbarcikai, 12 évfolyamos iskolája is. Az ott tanuló hegesztőszakmunkásokat szívesen alkalmazná és tanítaná szünidős diákként az Alstomnál is, az ügyesebbjét meg is tartaná. A cégvezetésen kívül emellett az üzleti tanácsadásban, a „véleményformálásban” is szeret részt venni.
Alstom Hungária Zrt.
A társaság a hazai erőműszerviz és erőműviberendezés-gyártás egyik legnagyobb szereplője.
Várakozások szerint jó évet zár az előző esztendő mínusza után, gyártási kapacitásait két évre előre lekötötték a megrendelők. A 2009. március végén zárult pénzügyi évben a társaság nettó árbevétele 10,8 milliárd forint volt.
Deák László (54)
Az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója. Mostani kinevezése előtt 13 éven át volt az ABB Magyarország Kft. cégvezető igazgatója.
1982-ben végzett a BME-n műszer- és irányítástechnikai mérnökként. Az ABB előtt a Siemensnél, még korábban az MMG-nél dolgozott.
Alstom Hungária Zrt.
A társaság a hazai erőműszerviz és erőműviberendezés-gyártás egyik legnagyobb szereplője.
Várakozások szerint jó évet zár az előző esztendő mínusza után, gyártási kapacitásait két évre előre lekötötték a megrendelők. A 2009. március végén zárult pénzügyi évben a társaság nettó árbevétele 10,8 milliárd forint volt.
Deák László (54)
Az Alstom Hungária Zrt. vezérigazgatója. Mostani kinevezése előtt 13 éven át volt az ABB Magyarország Kft. cégvezető igazgatója.
1982-ben végzett a BME-n műszer- és irányítástechnikai mérnökként. Az ABB előtt a Siemensnél, még korábban az MMG-nél dolgozott. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.