Úgy látszik azonban, hogy az idén még így sem tud elég kedvezően alakulni a hiányunk. Egy olyan IMF-csomaggal stigmatizált ország, mint a miénk, nem kérdés, hogy csak jelentős felárakkal tud eleve versenyezni a külföldi forrásokért. A kiszámíthatóbb kommunikáció mellett javítaná a rólunk alkotott képet az is, ha sikerülne az EU-val elismertetni a költségvetési elszámolásban a magánnyugdíjpénztárak által kapott bevételeket. Ezek ugyanis a nyugdíjreform nélkül sima állami bevételek lennének.
Mi nyilván úgy érezzük, hogy igazunk van az ügyben, ahol meg nem volt nyugdíjreform, ott meg azt tudják megindokolni, hogy miért nem jogos leírni ezeket a bevételeket. Az erőviszonyok alapján mindenesetre nem látszik sok esély számunkra, még azzal együtt sem, hogy januártól soros uniós elnökséget adunk, a második fél évben pedig a velünk azonos platformon lévő Lengyelország veszi át a stafétát tőlünk.
De nem is az a legfontosabb kérdés, hogy sikerül-e nekünk tetsző módon alakítani a szabályrendszert, hanem végre átlátható, megbízható költségvetési tervezés honosodik-e meg nálunk. Az előző ciklus végén voltak erre utaló jelek. Jó lenne, ha nem arra használná fel a kormány a kétharmados felhatalmazását, hogy ezt visszacsinálja. Az első jeleket már a most készülő költségvetésből kiolvashatjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.