BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milyen jótékonysági akciókban vesznek részt magyar cégek?

A magyarországi cégek immár jelentős részt vállalnak támogatás, adományozás révén különböző jótékonysági akciókban. Több vállalkozás illetékesét is megkérdeztük, cégük hogyan járult hozzá közérdekű célok megvalósításához.
2010.12.23., csütörtök 05:00

Kutas István. Az E.On Hungária Zrt. médiakapcsolati és PR-vezetője. Stratégiai partnerség. „Az E.On Hungária már évekkel ezelőtt kiszállt a karácsonyi üzleti ajándékozás- és rendezvénydömpingből, s az erre szánt keretet jótékonyságra költi. A rászorulókhoz az E.On hagyományos stratégiai partnerein keresztül jutnak el az adományok. A társaság 15 millió forinttal támogatta az Ökumenikus Segélyszervezet adventi adománygyűjtését, hiszen a szervezettel már több közös projektet is sikerült lebonyolítani, így például az árvízkárosultak és a díjhátralékos fogyasztók megsegítését. Az idén is sor került az immár hagyományos jótékonysági E.ON-koncertre, melynek kedvezményezettje a beteg gyermekek nyaralását támogató Bátor Tábor Alapítvány volt, valamint a cég ötmillió forinttal támogatta a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz akcióját és nagykarácsonyi rendezvényét.”

Asztalos Andrea. A Dalkia Energia kommunikációs igazgatója. Szavazás alapján. „Mi a Dalkia Energiánál arra gondoltunk, hogy az idei céges üzleti karácsonyi ajándékokra szánt összeget inkább jótékony célra ajánljuk fel. Ugyanakkor nemcsak egy passzív értesítésre gondoltunk, hanem szerettük volna ebbe bevonni a partnereinket is, ily módon közössé téve az ajándékozás élményét. Ezért egy online szavazásra invitáltuk ügyfeleinket és partnereinket, ennek keretében adtunk módot arra, hogy három fontos társadalmi cél közül válasszák ki azt, melyik részesüljön ez év karácsonyán az adományban. A kimenő értesítések háromnegyedére jött vissza szavazat, ez túltesz bármilyen eDM-kampányon. A voksok megoszlásának arányában osztottunk szét hárommillió forintot a Piros orr bohócdoktorok, a Habitat for Humanity és a WWF alapítványai között.”

Kürti Sándor. A Kürt Zrt. alapító elnöke. Átalakítás. „A Kürt jótékonykodásának a középpontjában a Hátrányos Helyzetűek Oktatása (rövidítve H2O) projekt áll, melynek ma már száznál is több önkéntese és legalább féltucatnyi pénzes támogatója van. A projekt célja: hátrányos helyzetű iskolák előnyös helyzetűvé való átformálása. Már három iskolánk van, ebből a hejőkeresztúri kinőtte hátrányos helyzetét, és minden mért paraméterével az országos átlag felett teljesít. Két budapesti iskolánkban már az új módszertan szerint oktatnak, és négy éven belül ők is előnyös helyzetbe kerülnek, erre minden esélyük adott. A 2011-es tanévben további hat iskolában kezdjük meg az átalakítást. Nagyon szép karácsonyi ajándékot raktak össze önkénteseink és az Operaház. Ők 260 gyerekünket kápráztatták el az előadással, az épülettel és a szeretetükkel.”

Martin Gauss. A Malév Zrt. vezérigazgatója. Cipősdobozok Erdélybe. „A Malév az idén ötödik alkalommal szállított cipősdobozokba csomagolt ajándékokat Marosvásárhelyre, erdélyi árva gyermekek részére. A Baptista Szeretetszolgálat segélyakciója keretében összegyűjtött ajándékok egy részét légitársaságunk marosvásárhelyi járatán repítette el a gyerekekhez. Az ajándékok készítésében a Malév dolgozói is aktívan részt vállaltak. A Cipősdobozjárat indulása előtt a dobozokat a Böjte Csaba ferences szerzetes alapítványának gondozásában lévő napközi otthonos gyerekek vehették át a Ferihegyi repülőtér utascsarnokában. A Malév ez évben költségmentesen vállalta a Budapestre érkező gyermekek, valamint kísérőik és a Baptista Szeretetszolgálat munkatársainak utaztatását, azonkívül a csomagok egy részének elszállításában is segédkezik.”

Kiss Éva. A Heineken Hungária vállalati kapcsolatok és kommunikációs menedzsere. Lakossági aktivitás. „Az idén harmadik alkalommal indítottuk útjára jótékonysági kezdeményezésünket Sopronban és Martfűn, ahol sörgyárat üzemeltetünk. Az akcióval közvetlenül a városok lakosságát kívánjuk támogatni két-, illetve egymillió forinttal, és olyan célok megvalósítását szeretnénk elősegíteni, amelyek sokakat érinthetnek pozitívan a Heineken Hungária Sopronért/Martfűért program keretében. A lakosok szintén aktívak, hiszen ők dönthetik el, hogy a biztosított forrást a három lehetséges terv közül melyik megvalósítására fordítsa a város. Az idei átadás éppen a karácsonyi időszakban zajlik le. Az egyik támogatást a Sopron Város Fúvószenekara Alapítvány, a másikat pedig a martfűi városszépítő projekt, a Bányagödör fásítása kapta, ők szerezték a legtöbb voksot az összesen több mint harmincezer szavazatból.”

A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.