Egyebek között ez derül ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. által a felnőtt lakosság körében, ezerfős reprezentatív mintán készített közvélemény-kutatásából.
A válaszadók 60 százaléka véli úgy, hogy a piaci áraknál drágábban épülnek az autópályáink. Ennek oka ötödük szerint a korrupció, 18 százalékuk szerint a lopás, 14 százalékuk szerint pedig a sok alvállalkozó. Csupán a válaszadók ötöde véli úgy, hogy piaci áron építik a sztrádáinkat. A Mekkora felelősség terheli a tenderekben részt vevőket a kartellügyben? kérdésre a válaszadók 80 százaléka az útépítőket, 65 százaléka a közbeszerzések hiányosságait, 62-62 százaléka pedig a beruházó NIF Zrt.-t, illetve a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumot nevezte meg.
A válaszolók több mint fele szerint nemzetközi összehasonlításban is megfelelő minőségűek az autópályák, közel harmaduk azonban gyengének tartja. Építésüket a válaszadók 42 százaléka túl lassúnak minősítette.
A felmérésből egyebek között kiderül az is, hogy a legtöbben útfelújításokra, karbantartásra költenének inkább, a sztrádaépítést csak a negyedik helyre sorolták. Továbbá világossá vált az is, hogy a rendszeresen autózók sem voltak tájékozottabbak azoknál, akiknek nincs gépkocsijuk. Például a megkérdezettek csupán három százaléka tudta, hogy az utóbbi öt évben mintegy félezer kilométernyi sztráda épült, de majdnem ennyien (két százalék) mondták, hogy egyetlen kilométert sem építettek. A válaszadók közel fele átlagosan 273 kilométert jelölt meg. A felmérésben részt vevőknek csak hat százaléka tudta azt is, hogy az autópálya-hálózatunk hossza mintegy ezer kilométer.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.