Az év eleji 8 százalékos csúcsról csak lassan csökken a munkanélküliségi ráta , a munkaerőpiacot továbbra is a lassú gazdasági növekedés, a korábbi állami leépítések, és elhúzódó strukturális problémák határozzák meg.
Az idei második negyedévben a foglalkoztatottak száma 3 millió 869 ezer, ami 74 ezer fővel kevesebb, mint az előző év azonos időszakában. A munkanélkülieké 319 ezer fő volt, ez 7,6 százalékos munkanélküliségi rátát jelentett az előző havi 7,7 százalékos után. Az állástalanok aránya rendszerint a tavaszi és nyári hónapokra lecsökken az idénymunkák miatt, így valódi trendfordulóról nem beszélhetünk a munkaerőpiacon. Az Eurostat által publikált, a regisztrációs munkanélküliségi adatok dinamikája alapján továbbvezetett harmonizált munkanélküliségi ráta az időszak középső hónapját jelentő májusban: EU-15: 6,6, EU-27: 6,5, Magyarország: 7,4 százalék.
A 15–74 éves népesség 54,3 százaléka, a 15–64 éveseknek 61,2 százaléka, a munkavállalási korúaknak pedig 63,7 százaléka jelent meg a munkaerőpiacon. A nemzetközi összehasonlításban használt 15–64 éves korcsoportra számított foglalkoztatási ráta 56,5 százaléknak felelt meg, ami 1,1 százalékponttal alacsonyabb az egy évvel korábbinál. A munkavállalási hajlandóság tehát továbbra is alacsony, egyre több szakember okolja ezért a munkavállalás ellen ösztönző hazai jóléti rendszert. A kormány is tervez ilyen jellegű lépéseket 2009-re, bár azok várhatóan csak lassan képesek kifejteni a hatásukat.
Mind a fiatal, mind a tartósan munkanélküliek aránya arra figyelmeztet, hogy a korábbi strukturális problémák még mindig nem oldódtak meg. A munkaerőpiacon csak kis létszámban jelenlévő 15–24 éves korosztályból kikerülő munkanélküliek aránya 17,5% volt, ami 0,6 százalékponttal magasabb, mint a megelőző évben. Az e korcsoportot jellemző munkanélküliségi ráta 18,8 százaléknak felelt meg. A munkanélküliek 49,4 százaléka egy éve vagy annál régebben keresett állást. A munkanélküliség átlagos időtartama 18,7 hónap.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.