BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hamarosan annyi a Sárga Oldalaknak? Egyre többen a neten keresik a mesterembereket Németországban

Németországban kereken 1,2 milliárd eurót adnak ki a vízvezeték-szerelők, fodrászok, vagy éppen adótanácsadók és étteremtulajdonosok arra, hogy cégük neve megjelenjék helyi szakmai kiadványokban.

 A pénz 90 százalékát még mindig az olyan írott anyagokra, nyomtatványokra fordítják, mint a Sárga Oldalak, holott az emberek manapság már mindinkább inkább az internetet veszik igénybe helyi munkaerő-igényük kielégítésére - idézi a Frankfurter Allgemeine Zeitung Andreas Albathot, a tájékoztatások nyújtására szakosodott Telegate szolgáltató cég vezetőjét.

Ugyanakkor a nürnbergi GfK vizsgálata kiderítette, hogy a német polgárok évente 670 millió alkalommal keresnek valamilyen mesterembert, szolgáltatást. 250 alkalommal erre a célra az internetet és a klasszikus Sárga Oldalakat veszik igénybe, 100 millió ízben a telefonhoz nyúlnak, 56 milliószor pedig a CD-hez.

Az Internet azonban egyre hódit, s a lehetőségek figyelemre méltó példájaként említi a FAZ a 2006-ban alapított hamburgi Qype ajánlattevő céget, amely a honlapján már nem csupán azt mutatja használóinak, hogy melyik út vezet a legközelebbi orvoshoz vagy vízszerelőhöz, hanem azt is hogy ki a legközelebbi jó orvos vagy vízszerelő. Továbbá a honlap azt is közli, hogy a használók véleménye szerint a felszámított ár jogos-e.

Az Internet győzelme idő kérdése - idézte a FAZ az egyik szakembert, aki szerint a győzelem kivívása még néhány évig ugyan eltart, de utána jön a nagy lépés a nyomtatott anyagtól az Internet felé.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.