Csen Tö-ming (Chen Deming) szerint a belső piacokon a szórakoztatóipar, a lakáspiac és a turizmus részesedése fog növekedni a legjelentősebben. "Mint a világ leggyorsabban növekvő vásárlói piaca, Kína vezető helyen áll a mobiltelefon eladásokat, a belföldi turizmust és a szélessávú internetkapcsolattal rendelkező háztartások terjedését tekintve" - hangsúlyozta a kereskedelmi miniszter. Hozzátette, hogy Kína a világ második legnagyobb arany és a gépjármű vásárlója illetve eladója. Luxuscikkek fogyasztását tekintve pedig a világ legnépesebb országa a harmadik helyen áll.
Az egy főre jutó nemzeti össztermék (GDP) tavaly elérte a 2456 dollárt, és első ízben fordult elő, hogy a lakossági fogyasztás a befektetéseknél nagyobb részben járult hozzá Kína gazdasági növekedéséhez. Az elmúlt öt év során mintegy 13,1 százalékos volt Kína fogyasztói növekedése, ha ez a tendencia csak évi 10 százalékon marad, 2020-ra a fogyasztói piac meghaladja a 30 ezer milliárd jüant (4380 milliárd dollárt). Csen Tö-ming számításai szerint a világ luxustermék piacát 2014-re mintegy 23 százalékos részesedéssel Kína uralja majd. 2015-re a külföldre irányuló lakossági turizmus terén a világ negyedik legnagyobb országává válik. Ázsiában jelenleg Japán után a második legnagyobb fogyasztói piaccal Kína rendelkezik.
Ez a rangsor a Boston Consulting Group tanácsadó-elemző cég 2007-es jelentése szerit 2015-re változik meg, amikorra nagy valószínűséggel az Egyesült Államok után Kína lesz a világ második legnagyobb fogyasztói piaccal rendelkező országa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.