A drágítás során differenciáltan járnak el, így a legújabb, környezetbarát kamionok esetében a növekmény az átlagosnál kisebb lesz, a régebb, erősen szennyezők után pedig nagyobb.
A német felsőházban az erőviszonyokat meghatározó tartományok képviselői eredetileg ódzkodtak a díjak emelésétől, mert az egyre nehezebbé váló gazdasági helyzetben féltették a jelentős munkáltatónak tekintett fuvarozó vállalatokat. A megemelt tételeket várhatóan már január 1-jétől alkalmazni fogják, és a megállapodás szerint 2010 végéig maradnak érvényben.
A fuvarozó szakma képviselői már a tárgyalások elején tiltakoztak a díjak tervezett emelése ellen. A szövetségi közlekedési miniszter, Wolfgang Tiefensee azonban kijelentette, hogy az ország infrastruktúrájának fejlesztésénél nem tudják nélkülözni a szóban forgó összegeket. A politikus emellett kilátásba helyezte, hogy a többletbevételek részleges felhasználásával a kormány kedvezményeket fog nyújtani a legújabb, különlegesen környezetvédő kamion-modellek beszerzéséhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.