BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mi zajlik az agyunkban, amikor márkás terméket veszünk?

Az erős márkák emóciókat ébresztenek, ezért a vevő kevésbé figyel az árra – hangoztatják a St. Gallen egyetem kutatói.

Az agy tevékenységének feltárását célzó vizsgálatokat a mágneses-rezonancia elvén működő berendezésekkel végezték el, és rájöttek, hogy a közismert márkák a fejben lévő ajándékozás-központban váltanak ki ingerületet, ahol a termék érzékeléséhez a jutalommal járó örömérzetet lehet társítani.

Az adott kutatási programra a márkás cikkek forgalmazásával foglalkozó cégek szakmai szervezete adott megbízást. Az eredmény egyértelműen – és természettudományos alapokon is – igazolta, hogy milyen gazdasági potenciál rejlik a közismert gyártók, reklámokban elfogadtatott márkáiban. Ezek ugyanis ingerületet támasztanak a megfelelő agyközpontban, aminek hatására a fogyasztó gondolkodása függetlenné válik a minőséghez és az árhoz fűződő racionális megfontolásoktól - számol be az APA/DPA hírügynökség.

A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a márkás termékek képei és a hozzá fűződő asszociációk az agy emocionális mezőiben ágyazódnak be, ahonnan vásárlásra ösztökélő ingerületet vált ki a látványuk. Ez az alapja annak, hogy a névtelen termékek gyártói kemény árcsatákra kényszerülnek, miközben a reklámokban látható gyártmányok, modellek vagy típusok számottevő nyereségtartalommal is eladhatók. A nem márkás termékek esetében azért fontos a kellő mennyiségű kiegészítő információ, hogy erősítse a racionális megfontolások hatását.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.