A New York-i székhelyű szervezet elemzői úgy vélik, hogy a bevásárlóközpontokat ellepő óriási tömeget a 60-70 százalékot is elérő árengedmények csábítják; a kereskedők a csökkenő lakossági vásárlóerő és a még rosszabb kilátások fényében arra törekszenek, hogy – akár profitcsökkenés árán is – még az idén megszabaduljanak árukészletüktől.
Nagy-Britanniában szintén rendkívüli leárazásokkal csábítanak a kereskedők, ugyanakkor az eredményekkel kapcsolatban ellentmondó becslések látnak napvilágot. A brit kiskereskedelmi szövetség 3 százalékos forgalombővüléssel számol a tavalyi karácsonyi szezonhoz képest, ugyanakkor az Experian tanácsadó cég szerint a vásárlók száma az óriási akciók dacára 8 százalékkal elmarad az ilyenkor szokásostól, és a hetvenes évek eleje óta ez lesz a legrosszabb év a kiskereskedelem számára.
A karácsonyi pezsgés most fontosabb lenne, mint valaha, hiszen a harmadik negyedévben számos neves ruházati lánc – köztük a Gap vagy a French Connection – kiábrándító eredményekről számolt be, és szakértők arra számítanak, hogy jövőre komoly csődhullám indulhat meg az ágazatban. A párizsi nagyáruházak közül a Printemps és a Galeries Lafayette december eleje óta a korábbi éveknél nagyobb forgalmat tapasztalt – ám ez elemzők szerint nem az összkereslet bővülését jelzi, csupán azt, hogy egyre mélyül a szakadék a gazdasági válsággal dacoló nyertesek és a vesztesek között.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.