Idén, az első három hónapban, átlagosan 3,0 százalékkal voltak magasabbak az árak, mint az előző év azonos időszakában. Egy hónap alatt – 2009. februárhoz viszonyítva – az élelmiszerek árai 0,7 százalékkal emelkedtek. Növekedett az idényáras élelmiszerek, azaz a burgonya, friss zöldség, gyümölcs (4,7 százalék) és a cukor (1,8 százalék) ára. Árcsökkenés következett be az étolaj, valamint a sajt (1,6-1,6 százalék) és a sertéshús (1,4 százalék) esetében. Az idényáras élelmiszerek nélkül számítva az élelmiszerek az előző hónaphoz képest 0,1 százalékkal drágultak.
A legnagyobb mértékben (2,4 százalék) a ruházkodási cikkek árai emelkedtek, az ilyenkor szokásos szezonális változásoknak megfelelően. A szeszes italok, dohányáruk, valamint az egyéb cikkek szintén az átlagosnál nagyobb mértékben (0,6-0,6 százalék) drágultak. A szolgáltatások árai az átlaggal megegyező mértékben növekedtek. A háztartási energia árai nem változtak az előző hónaphoz viszonyítva. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,0 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.
12 hónap alatt, 2008. márciushoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 5,2 százalékkal emelkedtek. Ezen belül jelentősen drágult a sertészsiradék 43,0, a rizs, hántolmányok 23,1 és a sertéshús 15,0 százalékkal. Árcsökkenés következett be a sajt (10,8 százalék) és a liszt (5,8 százalék) esetében. A háztartási energia átlagot meghaladó, 11,3 százalékos áremelkedésén belül a vezetékes gáz ára 27,5 százalékkal nőtt, míg az elektromos energiáé 2,8 százalékkal. Az átlaghoz képest nagyobb mértékben (5,5 százalék) drágultak a szeszes italok, dohányáruk is.
A szolgáltatások esetében bekövetkezett 3,0 százalékos áremelkedésen belül a szemétszállítás 10,6, a vízdíj 8,4, a csatornadíj 8,0 százalékkal drágult. Árcsökkenés következett be az egyéb cikkek körében (3,1 százalék), ezen belül a járműüzemanyagok ára 16,0 százalékkal csökkent. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,2 százalékkal kellett kevesebbet fizetni, mint egy évvel ezelőtt, míg a ruházkodási cikkek esetében 0,5 százalékos árcsökkenés volt megfigyelhető.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.