A nyári hónapokban minden második magyar háztartás tervez utazást. Minden 100 utazást tervező háztartásból 72 csak belföldi, 15 belföldi és külföldi, 13 pedig csak külföldi úti célt választ. A becslések szerint 2009. május-szeptember között a magyar háztartások 4,2 millió utazáson vesznek részt.
Összességében a tervezett utazások 82 százaléka belföldre irányul, ami minden korábbi évnél magasabb arány. A ténylegesen megvalósuló utazások számát pozitívan befolyásolja a későbbre tolódó döntéshozatal, amely a belföldi, közelebbi úti céloknak kiemelten kedvez. A gazdasági válság hatásai a 2009-es nyári utazásokon is érezhetők, aminek következtében az utazók soha ilyen magas arányban nem választottak magyarországi úti célt. Az elmúlt évek tendenciáit vizsgálva elmondható, hogy a belföldi úti célok népszerűsége tovább növekszik.
A legnépszerűbb belföldi úti cél továbbra is a Balaton, a külföldi desztinációk közül pedig Horvátország. A „magyar tengerhez” összességében lényegesen több utazást terveznek honfitársaink, mint a legnépszerűbb külföldi desztinációba, Horvátországba: a tervezett utazások számát tekintve déli szomszédunkat megelőzi a Dél-Dunántúl és a Tisza-tó kivételével minden magyarországi turisztikai régió is.
A legtöbben július és augusztus hónapban utaznak, a tervezett utazások 60,1 százaléka 1-3 éjszakás, 31,9 százaléka minimum négy éjszakás, legfeljebb egy hetes tartózkodási idővel jár. A magyarok tíz utazásból négy esetében fizetős szálláshelyet vesznek igénybe, de az egyes turisztikai régiókban jelentős különbségek figyelhetők meg: a Balaton és a Dél-Dunántúl esetében minden második utazó kereskedelmi alapon működő szálláshelyet vesz igénybe, ezzel szemben a Budapest-Közép-Dunavidéket és a Nyugat-Dunántúlt felkeresni tervezők döntően ingyenes szálláshelyet választanak, barátaiknál, ismerősieknél, esetleg saját nyaralójukban laknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.