Az Európai Bizottság keddi ülésén határozta meg az új közösségi rendszer feltételeit, az útdíjbeszedők, a szolgáltatók és az úthasználók jogait és kötelezettségeit.
A gépjárművezetők szempontjából ez a legjelentősebb előrelépés a határellenőrzések eltörlése óta - kommentálta a döntést Antonio Tajani, az EU közlekedési ügyekért felelős biztosa. Elmondta, hogy az ETTS segítségével az Európai Unió egész területén egyszerűen kiegyelíthető lesz az útdíj.
Az úthasználóknak egyetlen - nekik tetsző - szolgáltatóval kell egyetlen előfizetést kötniük a szolgáltatás igénybe vételére, egyetlen fedélzeti berendezés használatával. Ez a berendezés rögzíti az adott járművel megtett távolságot egy-egy úton - autópályán, alagútban vagy hídon.
Ez tájékoztatja az útdíj kiszámításához szükséges adatokról, például a jármű tömegéről és méretérőla használt létesítmény üzemeltetőjét. A fizetendő útdíj összegét a díjbeszedők közlik a szolgáltatókkal, azok pedig számlázzák az összeget az úthasználóknak. Az Európai Bizottság döntése értelmében a beszedett útdíj nem lehet több a megfelelő országos, illetve helyi útdíjnál.
További információk a szerdai Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.