BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jön az egységes európai útdíjszedés   

Három éven belül minden 3,5 tonna feletti vagy vezetővel együtt több mint kilenc utas befogadására alkalmas, majd öt éven belül minden egyéb jármű igénybe veheti az Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatást (European Electronic Toll Service - EETS).

Az Európai Bizottság keddi ülésén határozta meg az új közösségi rendszer feltételeit, az útdíjbeszedők, a szolgáltatók és az úthasználók jogait és kötelezettségeit.

A gépjárművezetők szempontjából ez a legjelentősebb előrelépés a határellenőrzések eltörlése óta - kommentálta a döntést Antonio Tajani, az EU közlekedési ügyekért felelős biztosa. Elmondta, hogy az ETTS segítségével az Európai Unió egész területén egyszerűen kiegyelíthető lesz az útdíj.

Az úthasználóknak egyetlen - nekik tetsző - szolgáltatóval kell egyetlen előfizetést kötniük a szolgáltatás igénybe vételére, egyetlen fedélzeti berendezés használatával. Ez a berendezés rögzíti az adott járművel megtett távolságot egy-egy úton - autópályán, alagútban vagy hídon.

Ez tájékoztatja az útdíj kiszámításához szükséges adatokról, például a jármű tömegéről és méretérőla használt létesítmény üzemeltetőjét. A fizetendő útdíj összegét a díjbeszedők közlik a szolgáltatókkal, azok pedig számlázzák az összeget az úthasználóknak. Az Európai Bizottság döntése értelmében a beszedett útdíj nem lehet több a megfelelő országos, illetve helyi útdíjnál.

További információk a szerdai Világgazdaságban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.