BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tényleg magas a magyar adóteher? - PwC lista

Térségi szinten közepes a magyar vállalati adóztatás minősége a PwC és a Világbank szerint. Kelet-közép-európai összehasonlításban átlagos, de világviszonylatban átlag alatti a magyarországi vállalati adórendszer vonzereje – derül ki egy friss elemzésből.

A Világbank csoport és a PricewaterhouseCoopers (PwC) által készített adózási körkép 183 országban vizsgálja a cégek által fizetendő adók nagyságát, továbbá az adófizetések gyakoriságát és az adóadminisztrációra fordítandó idő hosszát.

Az összesített mutatószám alapján hazánk 183 ország között a 122. helyen áll, közvetlenül Szlovákia és Csehország után, viszont jócskán megelőzve Lengyelországot és Romániát. Az új EU-tagállamok közül a baltiak sokkal jobb helyezéseket értek el, és egyes balkáni államok (Macedónia, Horvátország) is „eminensnek” számítanak.

Vállalati adóteher országonként - Lista itt

Az index összetevői közül Magyarország meglehetősen jól szerepelt az adófizetések gyakorisága alapján (egy átlagos cégnek évente 14 határidőhöz kell igazodnia, míg például Lengyelországban ez a szám 40, Romániában pedig 113). Ugyanakkor a szabályok bonyolultsága miatt évente 330 órát vesz igénybe az adóadminisztráció (ennek közel kétharmadát a munkaadók által fizetett munkaadói járulékok számfejtése viszi el), és az adók mértéke is nagyobb az átlagnál.

A Világbank és a PwC szakemberei – egy két éve működő átlagos részvénytársaságot alapul véve – 9,1 százalékra becsülik a tényleges nyereségadó, 39,5 százalékra a különböző bérterhek és 8,9 százalékra az egyéb elvonások (iparűzési adó, helyi adó, gépjárműadók stb.) mértékét. Ezek a terhek összesen a nyereség 57,5 százalékát viszik el, ez az összes új EU-tagállaménál magasabb érték – igaz, hogy Nyugat- és Dél-Európában sokszor ennél is nagyobb elvonással találkoztak a jelentés szerzői.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.