Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség budapesti képviseletének vezetője az MTI-nek elmondta: a nagyrészt inkább holtszezonnak számító első három hónapban a magyarok által Horvátországban töltött vendégéjszakák száma 25 százalékkal emelkedett. A tendencia miatt érdekes, hogy különösen jelentős volt a márciusi növekedés, akkor ugyanis 70 százalékkal több magyar turista 78 százalékkal több éjszakát tartózkodott az adriai államban, többségében a zárai (zadari) régióban és az Isztriai-félszigeten.
A horvát nemzeti turisztikai képviselet vezetője úgy látja: biztató lehet, hogy talán vége az elmúlt években tapasztalt visszaesésnek, és Magyarországról is újból többen utaznak horvátországi pihenésre.
A horvát idegenforgalom szempontjából fontos nagyobb küldő országokból is többen érkeztek az idei első negyedévben.
Az adatok szerint a 3 százalékos létszámnövekedés mellett 6 százalékkal emelkedett a vendégéjszakák száma. Ausztriából, Belgiumból, Németországból, Olaszországból, Szlovéniából, Nagy-Britanniából és az Egyesült Államokból jöttek többen, de Oroszországból is, ahonnan tavaly még drasztikusan, több mint 25 százalékkal kevesebben érkeztek az előző évinél.
Mindezek mellett a horvát belföldi turizmus már korántsem mutatott jó adatokat, az első három hónapban 16 százalékkal csökkent az utazók száma, ezért idén a horvát idegenforgalom nagyobb hangsúlyt helyez a hazai turisták utazókedvének élénkítésére is.
Marin Skenderovic elmondta: Horvátország számára továbbra is kiemelt célcsoport a környező országok turistáinak megnyerése, amit nagyobb marketing-ráfordítással is szeretnének erősíteni. Komolyabb szerepet szánnak például az internetnek.
A horvát kormányzat által koordinált idegenforgalmi felkészülés keretében kiemelten kezelik a közbiztonság további erősítését - ismét lesznek külföldi, így magyar rendőrök is az Adria partján - mondta a képviseletvezető.
A turizmust érintő tervek között szerepel a kisebb családi szállodák megismertetése, a helyi termékek és a kulturális turizmus népszerűsítése, de folytatják a szállodák privatizációját is. Hoteleket azonban már csak a minőségi fejlesztés és a kínálat szélesítése érdekében adnak el - ismertette a horvát szakember.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.