A projektben kilenc hatóság vett részt, amelyek az elmúlt két évben létrehozták vagy korszerűsítették az engedélyek kiadását támogató informatikai rendszerüket, valamint megvalósították az elektronikus ügyfélkapcsolatot az engedélyezési eljárásban.
A vámeljáráshoz és árumozgáshoz kapcsolódó egyablakos eljárás közösségi szintű teljes regionális működésének bevezetését az Európai Bizottság a 2011-2013. közötti időszakra tűzte ki.
A VP sajtóközleménye ismerteti: az engedélyek, igazolások kiadását továbbra is a jelenleg érvényes jogszabályok által kijelölt hatóságok fogják végezni, de a hatóságok az engedélyadatokat elektronikusan bocsátják a VP rendelkezésére, és a VP is elektronikusan közli a hatóságokkal az engedélyek felhasználási adatait.
Az engedélyokmányok elektronikus úton történő kiadásával, nyilvántartásával és kommunikációjával jelentősen javulhat az engedélyekhez kapcsolódó ellenőrzési eljárások hatékonysága, felgyorsíthatók a vámügyintézéshez kapcsolódó információs folyamatok - hangsúlyozza a VP közleménye.
A vámeljáráshoz és árumozgáshoz kapcsolódó résztevékenységek jelentős része egy csatornában elintézhető, így az ügyfelek csak a vámhatósággal kerülnek közvetlenül kapcsolatba, és a vámeljárásban érintett többi hatóságnál is használhatnak elektronikus nyomtatványokat.
Az ügyfelek számára egyszerűsödik a vámeljárás és az ahhoz kapcsolódó ügyintézés. Az export-import engedélyezési eljárás és a kapcsolódó egyéb hatósági eljárások korszerűbbé válnak a most bevezetett informatikai megoldások, nyilvántartó rendszerek és digitális kommunikáció révén. A projekt tehát összességében gyorsabb és kisebb költséggel működtethető vámügyintézést eredményez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.