A törvényjavaslat indoklása szerint a regisztrációs adó 2003-as bevezetése jelentősen megnövelte a közúti gépjárművek első magyarországi forgalomba helyezésének költségeit. Emiatt jelentősen visszaesett az új gépjárművek eladása, a piac a használt – ezáltal környezetszennyezőbb – de regisztrációsadó-mentesen elidegeníthető gépjárművek adásvétele felé tolódott el. Mindez jelentősen hozzájárult a gépjárműkereskedő cégek anyagi meggyengüléséhez, ami a gazdasági világválság során végül nem egy vállalkozás esetében csődhöz vezetett.
A regisztrációs adó bevezetése miatt tömegessé váltak a magyar utakon közlekedő, külföldi rendszámú, de magyar magánszemélyek, illetve cégek által üzemeltetett járművek, amelyek üzembentartói ellen a Vám- és Pénzügyőrség (VP) szélmalomharcot vív az adófizetők pénzén - tartalmazza az indoklás.
A magyar gépjárműpiac talpra állításának feltétele a fogyasztókra háruló költségek csökkentése - húzzák alá. A regisztrációs adó beszedéséből származó bevételkiesést ellensúlyozná a megnövekedett eladásokból származó áfabevétel - érvel az előterjesztő.
A VP a regisztrációs adóból a gépjármű-értékesítés jelentős visszaesése miatt 2009-ben 33,553 milliárd forintot szedett be, az előirányzat 40,9 százalékát. Az idei első félévben a regisztrációs és fogyasztási adóból 14,832 milliárd forint folyt be, az előirányzat 37,7 százaléka.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.