“Arról van szó, hogy nagyon sokan érzik – egyelőre nem tudjuk, milyen mértékben –, hogy februárban kevesebb van a zsebükben, mint azon ígéret alapján számítható lett volna, hogy az egykulcsos, tizenhat százalékos adórendszerrel senki nem jár rosszabbul” - mondta Pálffy. Váltig állítják – folytatta - , hogy a rendszer alkalmas arra és meg is teremti annak a lehetőségét, hogy senki ne járjon rosszabbul; de van egy szegmens, ahol vizsgálni kell, miért nem így történt – mondta a KDNP-s képviselő.
A bér- és adómonitoring bizottság azért jött létre, hogy azok ügyét vizsgálja át, akik az átlag körül és az alatt keresnek, de nem minimálbéresek. Az állami szférában kompenzálni kellett a kieséseket – vizsgálni kell, hogy ez megtörtént-e; ahogy azt is, hogy a vállalkozói szférában miért nem történt meg a kompenzáció – mondta Pálffy.
Külön fontos területként említette az egyházi intézményfenntartókat – például az egyházi iskolákban foglalkoztatott pedagógusok, vagy az egyházi egészségügyi intézmények alkalmazottainak ügyét. Át kell tekinteni, hogy ott mi a helyzet. “Jelenthetem, hogy olyan megállapodás készül a kormány és az egyházak között, amelyik nagyon rövid idő alatt rendezi ezt a kérdést, talán napokon belül is, és meg is találja hozzá a szükséges forrásokat” - hangzott az interjúban.
A politikus – aki a parlament oktatási és sajtóbizottságának alelnöke is - az oktatási törvényekkel kapcsolatban kifejtette szakmai vitákat lezárták, néhány részkérdésben lehetnek még nézetkülönbségek. Bár kormányzati szintű koncepcionális döntések még hiányoznak, a közoktatási törvény marad az eredeti helyén a törvényalkotási programban.
A közoktatási törvény május-júniusra van beállítva a törvényalkotási programban. A kodifikációs munka a tárcánál folyik, a vitákat szakmai szinten lezárták, a véleménykülönbségeket pedig tisztázták - nyilatkozta a Hattól nyolcig stúdiójában Pálffy István. Megjegyezte: bizonyos részletkérdésekben - mondjuk, hogy a diákok hányszor vizsgázzanak a felsőoktatásban – még vita van.
Más jellegű, fontos koncepcionális döntések viszont még hiányoznak a reformhoz – derült ki a nyilatkozatból – , ám ezeket nem oktatási államtitkári, hanem összkormányzati szinten kell eldönteni. Nemzetgazdasági számítások szükségesek, például arról, hogy mikor indítható el a pedagógus életpálya-modell, mikor rajtolhat a közoktatás új finanszírozási szerkezete – mondta Pálffy István.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.