BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nagy változások jöhetnek ma Szegeden

Hat önkormányzati cég vezetőjét is lecserélheti ma a fideszes közgyűlési többség.

Folytatódnak a vezércserék a szegedi önkormányzati cégek élén, a közgyűlés fideszes többsége a mai ülésen hat új kinevezésre is rábólinthat. A szocialisták szerint semmi sem indokolja a változtatásokat, a jobboldal ellenben azzal érvel: tarthatatlan a városi cégek gazdasági helyzete.

Megnőtt a hiány, emiatt megrendült a szegedi városi cégekbe vetett bizalom, ezért kellett a váltás – mondta el a Világgazdaság kérdésére Kalmár Ferenc, Szeged KDNP-s városüzemeltetési tanácsnoka. Az új kinevezésekről az indítványt ő nyújtotta be a közgyűlésnek, de lapunknak többször is hangsúlyozta, hogy nem az ő egyszemélyi döntéséről van szó, hanem a teljes szegedi kormánypárti frakció egyetértésével választották ki az új vezetőket. Hozzátette: a problémák egyik legfőbb oka az, hogy a vállalatok nagy hitelállományt halmoztak fel a korábbi irányítóikkal, és ez az állapot mára tarthatatlanná vált.

A szocialisták szerint azonban a korábbi tapasztalatok nem azt bizonyítják, hogy ha a Fidesz új embereket tesz a városi cégek élére, attól hatékonyabb lenne a működés. Az egyetlen megyei jogú városban, ahol a tavalyi önkormányzati választáson MSZP-s polgármester, Botka László maradt hatalmon, a közgyűlési többség viszont jobboldali lett, 2010 végén már lezajlott egy nagyobb leváltási hullám. Akkor nyolc városi tulajdonú cég vezetőjét cserélte le a Fidesz jobbikos támogatással (egy támogató szavazatra mindenképp szüksége van a kormánypártnak a testületben, mivel a 28 képviselői helyből 14 az övék), s az MSZP szerint az akkor kinevezettek sem tették jobbá a vállalatok működését. Az előző év végén négy olyan szegedi vállalat volt, ahol negatív üzleti tervet nyújtottak be 2011-re, ezek közül háromnak a vezetőjét már az új testület nevezte ki.

Kozma József MSZP-frakcióvezető sajtótájékoztatón mindemellett arról is beszélt: egyáltalán nem látja indokoltnak és szakmai alapon alátámasztottnak a cégvezetők menesztését, ráadásul az sem növeli a bizalmat, hogy többen közülük korábban fideszes vagy KDNP-s képviselőjelöltek voltak. A helyi sajtó rokoni szálakról is ír, Kalmár Ferenc ezt nem kívánta kérdésünkre kommentálni. Jobboldalról a szocialisták felvetéseire az a válasz érkezett, hogy az MSZP is fogadott el korábban negatív üzleti tervet, például a Szegedi Közlekedési Kft.-nél vagy a Szegedi Sport és Fürdők Kft.-nél.

A veszteségekről komolyabb szócsata folyt a vagyongazdálkodási bizottság ülésén is, ahol a személycseréket készítették elő. A szocialisták azt kérték, negatív üzleti tervet ne fogadjanak el, a Fidesz azonban azzal érvelt: a városvezetés csökkenti a cégek forrásait, így nincs más választás, mint hiánnyal számolni. Egy kompromisszum minden ellentét dacára is megszületett, ezek után a vezetők nem kaphatnának prémiumfeladatokat, így értelemszerűen extra juttatásokat sem.

Városi cégek új vezetővel

Testamentum Kft. (temetkezés)

Szegedi Intézménytakarító Kft.

Ritek Zrt. (informatika)

Szegedi Sport és Fürdők Kft.

Dorozsmai Nagybani Piac Üzemeltető Kft.

Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft.




Szegedi Intézménytakarító Kft.

Ritek Zrt. (informatika)

Szegedi Sport és Fürdők Kft.

Dorozsmai Nagybani Piac Üzemeltető Kft.

Szeged és Térsége Turisztikai Nonprofit Kft. 2010. decemberi vezetőcserék Szegedi Vásár és Piac Kft.

Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft.

Szeged Pólus Nonprofit Kft.

Szegedi Közlekedési Kft.

Szegedi Városkép Kft.

IKV Zrt.

Városi Televízió Szeged Nonprofit Kft.

Szegedi Ifjúsági Ház Nonprofit Kft. Trolibotrány: feljelentést tesz az NFÜ A szegedi trolibuszbeszerzésekre kiírt közbeszerzés kapcsán a Szegedi Közlekedési Kft. vezetése gyanús összejátszásokat talált az év elején, ezért a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez (NFÜ) fordult. Az ügynökség versenyt korlátozó megállapodás közbeszerzési és koncessziós eljárásban bűntettének gyanúja miatt végül csütörtökön feljelentést tett a Nemzeti Nyomozó Irodánál.

A szegedma.hu arról számolt be: egy olyan konzorcium pályázata nyert az elektromos közlekedési nagyprojekt alatt a forgalomba állítani tervezett 13 alacsony padlós csuklós trolibuszok beszerzésénél, amely a szokásos átlagárnál darabonként mintegy 70-90 millió forinttal drágábban szállít járműveket a városnak.

A tendert elnyerő társulás egyik tagját 2010 novemberében, két nappal az ajánlattételi határidő vége előtt, 600 ezer forint tőkével hozták létre. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.