Az üzleti szférán belül az ipari és szolgáltató cégek várakozása jelentősen, a kereskedelmi vállalkozásoké minimálisan javult, az építőipariaké viszont érezhetően romlott. Az ipari bizalmi index most négy rossz hónap után érdemben erősödött, visszatért a 2011. őszi szintre. Az elmúlt időszaki termelés és a rendelésállomány – ezen belül az export – megítélése javult, a saját termelésű készleteké kissé romlott.
Az építőipari bizalmi index – a januári stagnálás után – februárban határozottan csökkent. Az előző három hónap termelési színvonalának megítélése ugyan szignifikánsan javult, a rendelésállomány és a foglalkoztatási lehetőségek megítélése viszont kedvezőtlenebbé vált.
A kereskedelmi bizalmi index februárban minimálisan, a januári romlásnál sokkal kisebb mértékben emelkedett. A rendelések megítélése sokkal pozitívabb lett, az eladási pozícióé viszont romlott, a készletszinté stagnált. A szolgáltatói bizalmi index korrigálta az előző kéthavi visszaesés jelentős részét. Az üzletmenet megítélése még kissé rosszabb, a forgalmi kilátásé viszont sokkal kedvezőbb lett.
A foglalkoztatási szándék az építőipar kivételével minden ágazatban erősödött, de mindenhol több a létszám csökkentését, mint a bővítését tervező vállalkozás. Gyengült a lakosság munkanélküliségtől való félelme.
Az áremelési törekvés mértéke és köre az építőipar kivételével minden ágazatban csökkent. Ez utóbbi esetében viszont enyhült a deflációs nyomás, bár továbbra is az árcsökkenést előre vetítők vannak többségben az áremelésre készülőkkel szemben. A fogyasztók inflációs várakozása viszont az öthónapos erősödést követő januári enyhülés után ismét erősödött.
Februárban a magyar gazdaság helyzetének megítélése minden ágazatban és a fogyasztók körében is sokat javult, de továbbra is a romlást valószínűsítők vannak nagy többségben.
A GKI fogyasztói bizalmi index a közel másfél éve tartó szinte folyamatos csökkenését megtörve februárban emelkedni tudott, s kissé a 2011. decemberi érték fölé kapaszkodott. Februárban a lakosság pesszimizmusa szinte minden tekintetben - saját várható pénzügyi helyzete és megtakarítási képessége, a nagy értékű tartós fogyasztási cikkek vásárlási lehetősége - oldódott. A jelen helyzet megítélése kevésbé, a jövőé viszont érezhetően kedvezőbb lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.