A miniszter szerint Kína nem fogja a valutája értékét azért kiigazítani, hogy kompenzálja azt, hogy Washington nem képes megbirkózni saját kereskedelmi deficitjével. Csen szerint a törvényjavaslat egészen 2006-ig visszamenőleges hatályú, ez pedig minden más országban megengedhetetlen lenne. A tárcavezető a China Daily szerint kijelentette, hogy a törvényjavaslat ellentmond mind a WTO szabályainak, mind az amerikai törvényeknek.
A miniszter arra utalt, hogy egy amerikai fellebbviteli bíróság tavaly decemberben úgy határozott, hogy az amerikai kormány nem vethet ki védővámokat olyan termékekbe, amelyeknek származási országa nem tekinthető piacgazdaságnak. A jogszabály most az elnök aláírására vár, miközben Peking hangsúlyozza, hogy minden platformon megvédi kereskedelmi gyakorlatát és kész a tárgyalásokra az amerikai féllel. A kínai kormány állítása szerint nem nyújt a nemzetközi szabályokkal ellentétes támogatást saját termelőinek. Csen nyilatkozatában azt is megjegyezte, hogy az amerikai állam 2008 óta számos támogatást nyújt a hazai cégeknek, Kína mégsem indított eljárást ezek ügyében.
2006 óta az amerikai állam összesen 5 milliárd dollárnyi védővámmal sújtott számtalan Kínából importált terméket az abroncsoktól az acélon át a papírig. Kína volt WTO-nagykövete úgy látja, országának mindenképpen fellebbezést kell benyújtania az ügyben a Világkereskedelmi Szervezethez, amennyiben Barack Obama aláírja a jogszabályt.
A terv megítélése az Egyesült Államokban sem egyértelmű; Ann Lee, a New York-i Egyetem professzora, a Demos Intézet egyik vezetője úgy látja: bár nem szokatlan, hogy az amerikai politikusok Kínát hibáztatják, meglepő, hogy mindezt olyan lépésekkel párosítják, amelyet ártanak majd az amerikai gazdaságnak. Huang Jukon, a Carnegie Endowment for International Peace vezető tisztségviselője hozzáteszi, hogy téves az amerikai feltételezés, miszerint az utóbbi öt évben a kínai import erősödése az állások számának jelentős csökkenéséhez vezetett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.