Tarlós István főpolgármester a lap kérdésére megerősítette: még a tervezés fázisában vannak, és bár a dugódíj ténye már biztos, alkalmazásának részletei még formálhatók.
A szakemberek azt is megvizsgálják, érdemes-e a belső kerületekbe való behajtási zóna vagy zónák díjfizetésre kijelölése helyett az annak idején a Lánchídon elsőként alkalmazott hídpénzt bevezetni Budapesten.
A vizsgált tervek most arról szólnak, hogy a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni - iránytól függetlenül. Miként a behajtási díj is tartalmazna engedményeket - például a zónán belül élők díjmentessége -, illetve akár időbeli vagy napi maximum összeg szerinti határokat, úgy a hídpénznél is lehetnek kivételek.
A részletekről Tarlós István még nem beszélt, ám általánosságban azt hozta fel a hídpénz mellett, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.
Hozzátette: meg kell vizsgálni, hogy a hídpénz hozna-e akkora bevételt, mint a dugódíj. Utóbbinak a hídpénzzel való kiváltása egyébként már 2007-ben is felvetődött. Az ötlet annyiban nem változott azóta, hogy ez esetben a behajtási díjhoz kapcsolódó zóna jelképes nagyságú lenne, gyakorlatilag a hídfőkre korlátozódna. Tarlós szerint ezt a megoldást adott esetben az unió is elfogadhatja.
Még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit – közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-vel. A közlemény szerint amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.