A szakember a törvény legfontosabb változásai között a panasztétel során elkészült jegyzőkönyv megőrzési időtartamát és a fogyasztóvédelmi panaszok elévülését említette meg, ezek körében öt évre változott a szabályozás.
A telefonon vagy elektronikusan benyújtott panaszok esetében a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámot biztosítani a fogyasztónak – ismertette Solymossy Péter. Hozzátette: a kis- és középvállalkozások számára előnyként jelentkezik, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság bizonyos esetekben nem folytat le eljárást, az érintett vállalkozás figyelmét csupán felhívja a hiányosságra, és kéri annak megszüntetését. Az első esetben még nem szankcionál, csak figyelmeztet a hatóság, de ha továbbra is fennáll a jogsértő állapot, eljárást indíthat az NFH.
Ez a módosítás annyiban jelent könnyebbséget, hogy a vállalkozások egy következő jogsértés esetében nem lesznek visszaesők, tehát a szabályozás a jogkövető magatartást nagymértékben támogatja - tette hozzá a szakember.
Solymossy Péter megemlítette: a törvénymódosítás révén már a kkv-k is beletartoznak a fogyasztói kategóriába, amennyiben a gazdasági tevékenységén kívül járnak el vagy kötnek szerződést. Így - mutatott rá - valamelyik közszolgáltatóval való vitás ügyében már fogyasztónak minősül a vállalkozó.
Görömbeiné Balmaz Katalin, a megyei békéltető testület elnöke elmondta: egyre több vállalkozás tesz úgynevezett alávetési nyilatkozatot, amely azt jelenti, hogy elfogadja a békéltető testület döntését. A fogyasztóbarát vállalkozás cím elnyerésének ugyanis alapfeltétele, hogy a vállalkozás általános alávetési nyilatkozatot tegyen - tette hozzá az elnök.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.