A bécsi lap szerint május óta próbálkoznak azzal,hogy hatékonyabbá tegyék a digitális, EU-t átfogó munkaerőbörzét (Eures). A jövő évig legalább 5000, 18-30 év közötti európai fiatalt akarnak az Eures révén új álláshoz juttatni a pénzügyi támogatással. A fiatalok maximum 300 euró pótlékot kapnak a külföldi állásinterjú céljára. A külföldre történő és az új munkahellyel kapcsolatos áttelepülésre pedig legfeljebb 900 eurós támogatás igényelhető.
Kis és közepes vállalatok is már most kaphatnak EU támogatást, ha az Euresen keresztül vesznek fel valamely más EU-országból érkező fiatal munkaerőt. Továbbá 900 euró összeg áll rendelkezésükre beiskolázásra, vagy nyelvtanfolyamra. Az egyetlen feltétel: a támogatott munkaviszonynak legalább hat hónapig kell tartania.
Az Eures adatbázisában jelenleg 1 244 829 betölthető munkahely van, 953 819 életrajz futott be pályázóktól és 28 780 munkaadót regisztráltak A legtöbb pályázó Spanyolországból érkezett (240 000 fő), második helyen Olaszország szerepelt (123 000 fő), majd Románia következett közel 68.000 fővel.
Európában jelenleg 18 millió embernek nincs munkája, kétmillióval több, mint az előző évben. A tömeges munkanélküliség pedig olyan kárt okozhat, amely évekig, sőt évtizedekig eltart. Nem szabad, hogy az ifjúság tönkremenjen a takarékosság miatt - írja a Financial Times Deutschland (FTD).
A lap szerint az a dráma, amely Spanyolországban, Görögországban vagy Portugáliában lejátszódik, sürgős választ követelt egész Európától, hiszen a fiatalok körében tapasztalható munkanélküliség aránya ezekben az országokban részben már az 50 százalékot is elérte. A lap szerint a munkaerőpiaci reformban éppen Németország tud segíteni az újraegyesítésből szerzett tapasztalataival. "Ha Európában a takarékossági csomagok keménységéről beszélünk, egyúttal hozzá kell tennünk: nem szabad megengednünk, hogy a fiatalság a takarékossággal tönkremenjen" - írja Financial Times Deutschland "Európának második megmentésre van szüksége" című elemzésében
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.