Nem valószínű, hogy a BKV jövőre is az idei szinten tudja tartani a jegy- és a bérletárakat - jelentette ki a Krónikának Vitézy. Az utóbbi néhány év alatt majdnem hatodával csökkent reálértéken a BKV-jegyek ára, ez pedig nem folytatódhat hosszú távon szerinte.
A főváros az elmúlt három évben nem emelte a tömegközlekedés tarifákat Budapesten. Mivel ez idő alatt nőtt az infláció, és az áfa is emelkedett, reálértéken csaknem 15 százalékkal alacsonyabbak most a jegy-, és bérletárak, mint három éve. A vezérigazgató közölte, arról még korai beszélni, hogy milyen tarifajavaslatok vannak 2013-ra. Az elképzelésekről várhatóan október végén, november elején tárgyalhat a fővárosi közgyűlés.
Az elmúlt években sok ötlet felmerült, hogy mi módon lehetne többletbevételt szerezni a fővárosi tömegközlekedésre, de a jegyáremelés szinte mindig a legutolsók közt volt. Szóba került pedig már a dugódíj, a helyi adók emelése, az agglomeráció településeitől több pénzt kérni, hogy oda is járjanak buszok, de az utazási kedvezmények megnyirbálása is előjött a tervek közt. A jegyáremelés nem csak azért lehetett népszerűtlen ötlet, mert a várost irányító politikusok valószínűleg nem örülnének a választók reakciójának, ha a bérletár átlépné a lélektani 10 000 forintos küszöböt - igaz, Vitézy bejelentése után valószínűleg erre is sor kerülhet. Nagyobb problémát jelent a kérdés, hogy a magas jegyár nem fordul-e a visszájára, nem pártolnak-e el sokan a tömegközlekedéstől vagy nem ugrik-e meg még jobban a bliccelők száma.
A tömegközlekedési cég hiánya idén tavasszal már a 60 milliárd forintot közelítette, és néhány hétig még a fizetésképtelenség veszélye is fenyegetett, szinte az utolsó pillanatban állapodott meg a főváros, a BKK, a BKV, a kormány és a bankok a törlesztés átütemezéséről. Azt azonban a kormány világossá tette, hogy nem egyszeri támogatásokkal szeretnék életben tartani a tömegközlekedést, hanem stabil, fenntartható üzleti tervet akarnak látni. A 2012-es költségvetés volt az első, amelyben a főváros tömegközlekedésére szánt 32,3 milliárd forintos tételhez odaírták, hogy csak akkor utalják, ha a városvezetés bemutat egy kész üzleti tervet. Jövőre ez az összeg még kevesebb lenne, a 2013-as büdzsé még csak félkész terveiben egy 23 milliárdos szám szerepel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.