BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vahl Tamás: A keleti nyitás hülyeség

Irgalmatlan költsége van a külföldi célpiacok meghódításának - mondta a Világgazdaság A növekedés feltételei című konferenciájának kerekasztal beszélgetésén Vahl Tamás, a Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnökségi tagja.

Az elmúlt időszakban felfutott ázsiai cégek nem csak know-how-t lopták el, hanem a képzett menedzsereket is magukkal vitték. Ez a háttér feltétlenül szükséges az új piacok megszerzéséhez. Első lépésként egy Magyarországon jelen lévő multi, például az Audi hátára érdemes felkapaszkodni - fogalmzott Vahl Tamás . Az export piacainkat tekintve látható Németország súlya, és mivel egyértelmű, hogy a külpiacokon gyengélkedésre számíthatunk, nem beszélhetünk kitörésről. A Jeremie programokat fel lehet használni a stratégiai forráskiosztáshoz. Ezeket akvizícióra, illetve új cégek indítására is  be lehet vetni.

A kérdés: létezik-e hosszú távú stratégia, ami egy irányba rendezi az eddigi cikkcakkozást. Vahl Tamás leszögezte: a keleti nyitás hülyeség, olyan, mintha egy hangya felmászna egy elefánt hátára, azt hive, hogy partner lehet. A szakértő szerint Kínában nem vesznek komolyan minket, sokkal nagyobb méretekben gondolkoznak.

A bankrendszer újraindítása nélkül is elérhető növekedés, de ez 15 évbe kerül, vagyis érdemes lenne beindítani a hitelezést - fogalmazott Gara Iván pénzügyi tanácsadó, aki az állami garanciát tekinti az egyik lehetőségnek. Leszögezte: bízik abban, hogy a kormány belátja: partnernek kell tekintenie a bankokat és eközben a bankok is elvégzik a maguk házi feladatát például a fair banking, illetve a jó és rossz bank szétválasztása terén. Emellett az uniós forrásokat nem sétálóutcákra kéne költeni, a Jeremie program második részének segítségével felpöröghet a hazai cégek finanszírozása. A jól működő cégek bankok nélkül, közvetlenül a tőkepiacról finanszírozhatják magukat részvény- vagy kötvénykibocsátással.

A tulajdonos legyen itt, de gyárhat Kínában, feltéve, hogy a profit itt csapódik le - vélte Kárpáti Gábor, a Coface Hungary ügyvezető igazgatója.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.