Az elmúlt három évben a németországi autógyártás növekedésének elsőszámú húzóereje az export volt, amelynek volumene 2010-ben 31 százalékkal, 2011-ben 15 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, több mint ellensúlyozva a 2009-es visszaesést. 2012-ben azonban megtört a lendület – szögezi le Eric Heymann, a Deutsche Bank elemzője –, az exportnövekedés üteme 2,5 százalékra lassult. A kontinentális európai kereslet gyengülését – többek között – az Egyesült Államok, Kína, az Egyesült Királyság, Oroszország és Mexikó ellensúlyozta. Érdekes, hogy az USA-ba és Kínába irányuló export annak ellenére bővült, hogy ezekben az országokban a német autógyártóknak saját üzemeik is működtek.
Az idén a német autóexport bővülésének üteme tovább lassul – prognosztizálja a Deutsche Bank szakembere. Január zsinórban a harmadik hónap volt, amikor az export éves összevetésben csökkent. Az elmúlt hónapokban a „megbízható” piacokon – így Kínában vagy az USA-ban – év/év alapon csökkent a kereslet, vagy legalábbis jelentősen lassult a növekedés üteme. A továbbra is kihívásokkal küzdő Nyugat-Európában az autópiac a várakozásokat alulmúlva kezdte az évet. A német autóexport volumene az idén 2 százalékkal csökkenhet éves összevetésben, de az év második felében fokozatos javulás várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.