BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Reklámadó: folyamatosak az egyeztetések

Részletekbe menő tárgyaláson van túl Lázár János Miniszterelnökséget vezető államtitkárral a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) reklámadó-ügyben. „Folyamatosak az egyeztetések” – mondta a Világgazdaságnak Balogh Virág, az MRSZ főtitkára.

Ebből az következik, hogy még lesz következő tárgyalási forduló, ahol a médiaszektor meggyőzheti a kormányt: módosítson a szándékán. Jelenleg nem nyújtottak be a parlament elé olyan törvénymódosítást, amely a reklámadóról szólna, a tavaszi ülésszak pedig június 11-én véget ér. Múlt csütörtökön Orbán Viktor az Inforádióban úgy nyilatkozott: a kormány szándékai szerint már júliustól bevezetik az új adónemet, de arra a miniszterelnök is utalt, hogy a szakmai egyeztetés még hátravan.

A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) szerint a médiaszektorra kivetni tervezett adó visszafordíthatatlan folyamatokat indíthat el és beláthatatlan károkat okozna a magyar médiapiac, különösen a televíziós iparág szereplőinek. „A befizetendő adó jelentős része elsősorban televíziós médiaszolgáltatókat sújtana, így inkább nevezhető majd televíziós különadónak, mint reklámadónak” – fogalmazott korábban a MEME.

A friss mérlegadatok alapján érthető, hogy miért a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 tiltakozik a leghangosabban a reklámadó tervezett bevezetése ellen. A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 25,8 milliárd forintos árbevétel mellett 6,6 milliárd forintos adózott eredményt produkált. A reklámadó gyakorlatilag megfelezné a nyereségét. A TV2 az új adó nélkül is hatalmas veszteséget könyvelhetett el. Az adó mértéke a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezete szerint sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.