Ebből az következik, hogy még lesz következő tárgyalási forduló, ahol a médiaszektor meggyőzheti a kormányt: módosítson a szándékán. Jelenleg nem nyújtottak be a parlament elé olyan törvénymódosítást, amely a reklámadóról szólna, a tavaszi ülésszak pedig június 11-én véget ér. Múlt csütörtökön Orbán Viktor az Inforádióban úgy nyilatkozott: a kormány szándékai szerint már júliustól bevezetik az új adónemet, de arra a miniszterelnök is utalt, hogy a szakmai egyeztetés még hátravan.
A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) szerint a médiaszektorra kivetni tervezett adó visszafordíthatatlan folyamatokat indíthat el és beláthatatlan károkat okozna a magyar médiapiac, különösen a televíziós iparág szereplőinek. „A befizetendő adó jelentős része elsősorban televíziós médiaszolgáltatókat sújtana, így inkább nevezhető majd televíziós különadónak, mint reklámadónak” – fogalmazott korábban a MEME.
A friss mérlegadatok alapján érthető, hogy miért a két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 tiltakozik a leghangosabban a reklámadó tervezett bevezetése ellen. A Magyar RTL Televízió Zrt. tavaly 25,8 milliárd forintos árbevétel mellett 6,6 milliárd forintos adózott eredményt produkált. A reklámadó gyakorlatilag megfelezné a nyereségét. A TV2 az új adó nélkül is hatalmas veszteséget könyvelhetett el. Az adó mértéke a Nemzetgazdasági Minisztérium tervezete szerint sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.