Franciaországból, Dijonból 37 Van Hool A330 CNG típusú jármű érkezik a magyar fővárosba, miután ott - a villamosvonalak fejlesztése mellett - a megmaradó flottát hibridbuszokra cserélik. A A330-as 12 méter hosszú szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelezésű, légkondicionálóval ellátott típus, motorja sűrített földgázzal üzemel, amely kevesebb káros anyagot bocsát ki és halkabb, mint a dízelüzemű buszok. A Budapestre érkező járműveket 2005 és 2009 között gyártották, és a BKV mindegy 8 millió forintos darabáron jut hozzájuk.
A Mercedes-Benz O530-as Citarókból 2012-ben 31 darab érkezett a BKV flottájába, most újabb kilenc darabot szereznek be Németországból és Norvégiából. A közlemény szerint a Frankfurtból és Oslóból érkező típus a korábbiakkal műszakilag megegyezik: szintén 12 méteres, alacsonypadlós, klímaberendezéssel felszerelt, háromajtós járművek, amelyeket 24 millió forintos darabáron vesznek meg. Az árban már benne van a Magyarországra szállítás, a vizsgára felkészítés és a forgalomba helyezés költsége is.
A járműveket Budapestre érkezésük után elektronikus jegykezelőkkel, a Futár utastájékoztatási rendszer fedélzeti elemeivel is felszerelik, és megkapják az égszínkék fényezést is. A tervek szerint a buszok 2014 elejétől állhatnak forgalomba. A beszerzések - honosítással együtt számított - egy buszra eső teljes költsége nagyjából megegyezik a 18-19 éves buszok vázfelújításának költségével.
A Főpolgármesteri Hivatal ugyanakkor hangsúlyozta: ezek a beszerzések nem helyettesítik az új járművek beszerzését, de a jövőben is indítanak tendereket jó állapotú, alacsonypadlós, használt autóbuszok beszerzésére, mivel az elmúlt két évben vásároltak megfeleltek az elvárásoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.