Németh Lászlónét Szilágyi György kérdezte arról írásban, hogy tő nem látja-e indokoltnak az autópálya díjak esetében az úthasználati jogosultság lejáratát követő joghátrányoktól mentes türelmi időszak bevezetését. A jobbikos képviselő azt vetette fel, hogy míg a parkolásnál van lehetőség egy óránál rövidebb időre történő fizetés esetén öt perccel, míg egy órán túl 15 perces türelmi időre, miért nem lehetséges ez a hasonlóan a nemzeti mobil fizetési rendszeren szintén kifizethető autópályadíjak esetében. Szerinte közlekedésbiztonsági szempontból, az esetleges gyorshajtás elkerülése miatt is érdemes lenne megfontolni, hogy a jelentős méretékű díjjal járó sztrádahasználatnál is egy türelmi időszak után kelljen csak pótdíjat fizetni.
Németh Lászlóné azt is közölte: a havi úthasználati jogosultság a megváltást követő hónappal megegyező napon érvényes, így például – a februárt kivéve – legalább 1-2 nappal hosszabb időre biztosít a havi „matrica” jogosultságot. A tárcavezető szerint a díjstruktúra jelenleg is módot ad a jogosultság maximális kihasználtságára. Úgy vélte, hogy egy évesnek nevezett, 13 hónapig használható jogosultság esetén egy 15, vagy 30 perces türelmi idő nem oldaná meg az esetleges gyorshajtás problémáját. Egyébként is mindenkinek van lehetősége arra, hogy megtervezze utazását, hogy a jogosultsági idő ne sarkallja gyorshajtásra. A miniszter azt is közölte, hogy igen elenyésző a közvetlenül éjfél utáni pótdíjazások száma.
Némethné leírta, hogy a legnagyobb számban a heti, 10 napra érvényes jogosultságot értékesítetik, ebből tavaly 8,1 milliót adtak el személygépkocsik és motorkerékpárok számára. Az éves, 13 hónapig érvényes jogosultságot 90 százalékban a hazai úthasználók vásárolják meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.