Döntött a Fővárosi Közgyűlés tegnapi rendkívüli ülésén az M3-as metró felújításával kapcsolatos feladatok végrehajtásáról, illetve a szükséges hitelfelvétel előkészítéséről. A közgyűlés tájékoztatása szerint a testület deklarálta a beruházás végrehajtásának prioritását, és döntöttek arról is, hogy a felkérik a BKV-t a 3-as metróvonal járműparkjának felújítására vonatkozó tender kiírására. Ebben – az előterjesztés szerint – folyamatosan együtt kell majd működnie a fővárosi önkormányzattal és a BKK-val.
A közgyűlés ugyanakkor felhatalmazta Tarlós István főpolgármestert a hitelfelvételhez szükséges előkészítés és tárgyalás lefolytatására, és arra is, hogy a 3-as metró járműparkjának felújítását szolgáló finanszírozási konstrukciót és a szükséges garanciális feltételrendszert Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel egyeztesse.
Tarlós István arról beszélt: mintegy 220 metrószerelvényt kell felújítani, illetve cserélni kell a jelfogó berendezéseket is. Kitért arra is, hogy „új szerelvények vásárlását tartaná a legmegfelelőbbnek, de azt csak uniós támogatással lehetne vásárolni, míg a felújításra képes a város is. A kormány a kevésbé költséges felújítás mellett foglalt állást, ami 20-25 évvel meghosszabbítja a szerelvények élettartamát – fejtette ki Tarlós, és hozzátette: a felújítás költsége 60-65 milliárd forintra tehető, míg az új kocsik beszerzése 90 milliárdba került volna”. A szerelvények felújításával 2015 végére, 2016 elejére végezhetnek – hangsúlyozta.
Az infrastrukturális felújításokról a főpolgármester elmondta, hogy ennek a finanszírozásáról „még egyeztet a főváros a kormánnyal”. A négy elem – az alagút, a pálya, a biztosító berendezések, az állomások – felújítása várhatóan 2019-ig realizálható. Még egyeztet a nemzeti fejlesztési miniszterrel arról, hogyan lehet EU-s támogatást bevonni a több mint 100 milliárd forintos beruházásba. A főpolgármester közölte azt is, hogy az állam 180 milliárd forint adósságot vett át a fővárostól, így a hármas metró komplex felújítása miatt „nem ördögtől való”, hogy kormánygaranciával hitelt vegyen fel az önkormányzat, amely újra hitelképes.
A Világgazdaságnak név nélkül nyilatkozó szakértő szerint a rendkívüli közgyűlésen nem hangzottak el sem új információk, sem konkrétumok. Szerinte nincsenek konkrét ütemtervek, és nincsenek konkrét pénzügyi adatok sem, csak ígéretek vannak – fogalmazott. Úgy véli: a kormány az időhúzásra játszik, és mindent megtesz, hogy a választási témák közül kihúzza a metró ügyét. Fenntartásokkal kell kezelni a bejelentéseket, mert – a választási eredményektől függően – később majd módosíthatják a korábban elhangzottakat. Nyilvánvaló, hogy Tarlós személye nem csak az ellenzék szemében szálka – tette hozzá.
A Swietelsky nyerte a 4-es metró tenderét
Az eredetileg becsült nettó 8,1 milliárd forint helyett nettó 7,1 milliárd forinttal a Swietelsky Magyarország Kft. nyerte a 4-es metró kelenföldi kapcsolódó beruházásaira kiírt nyílt közbeszerzést – az eredmény a tegnapi megjelent Közbeszerzési Értesítőben vált publikussá. A tender a „Városi és elővárosi közösségi közlekedés fejlesztése” projekt része, amely – többek között – a Kelenföldi pályaudvar környékének rendezését jelenti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.