A kormány egyértelműen az RTL Klubot bünteti ezzel, mert a reklámadó legmagasabb kulcsával eddig is csak a vezető kereskedelmi tévé adózott. A magyar médiumok közül kizárólag az RTL Klubnak van egy évben húszmilliárd forint fölötti árbevétele, amelyre eddig 40 százalékos adót vetettek ki.
A reklámadó bevezetése óta az RTL Híradója lényegében háborúban áll a kormánnyal, a vezető kereskedelmi tévé híradói rendkívül kritikusak, amit a kormánypárti politikusok egyre nehezebben viselnek el.
Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója a Népszabadságnak azt mondta, a reklámadó legfelső kulcsának emelése egyértelműen az RTL Klub ellen irányul, a kormány az ország legnagyobb kereskedelmi tévéjét akarja ellehetetleníteni. Kolosi leszögezte, a kormány ezzel újabb támadást intéz a magyar sajtószabadság ellen.
A reklámadónak jelenleg öt kulcsa van: egy százalék az adó fél- és ötmilliárd forint adóalap között, tíz százalék az öt- és tízmilliárd forint közötti részre, húsz százalék a 10 és 15 milliárd forintos sávban, 30 százalék a 15–20 milliárd forint közti, és 40 százalék a húsz milliárdon felüli rész után.
Az adó a legkisebb cégeket békén hagyja, félmilliárd forint nettó árbevétel alatt nem kell fizetni. A legnagyobb befizető az RTL Klub, a cég idén 4,5 milliárd forint különadót fizet. A reklámadó első részletét augusztus 20-ig kellett befizetni, akkor 1,3 milliárd forint folyt be az államkasszába, ebből az RTL-csoport 1,054 milliárdot fizetett - írja a Nol.hu.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.