A kikötők a cseh-szlovák különválás után (1992) a cseh állam tulajdonába mentek át, s a kilencvenes évek közepe óta szinte senki sem használta őket.
A minisztérium szerint a felújítás mintegy 150 millió koronába kerül. Amennyiben a tervek megvalósulnak, a hajók 2016-ban térhetnének vissza a kikötőkbe.
"Azt szeretnénk, hogy a hamburgi kikötő bázisként működhessen a cseh vállalatok számára, s működtetésének az állam szempontjából legyen gazdasági értelme" - nyilatkozta Dan Tok közlekedési miniszter.
A tárcavezető kifejtette: a felújítás első fordulója már el is kezdődött. A munkát néhány épülettel és azok berendezéseivel kezdik, ami lehetővé teszi, hogy az év vége felé már használhassák azokat. A felújítás az egész jövő évben folytatódni fog.
A minisztérium terve szerint a kikötőket azok a cseh cégek használhatják majd, amelyeknek kapcsolatuk van a folyami közlekedéssel. Hamburgból az Elba folyón át hajókon jut el az áru Csehországba.
"Stratégiai fontosságú, hogy a Cseh Köztársaság megfelelő logisztikai hátteret nyújtson azoknak a cégeknek, amelyek képesek tevékenységet folytatni a tengeri kikötő területén" - mutatott rá Tok.
Hamburg a nyolcvanas években a korabeli csehszlovák gazdaság fontos kikötőjének számított. Évente átlagban 2,5 millió tonna áru fordult meg a kikötőben, míg jelenleg ez nem éri el a félmilliót sem.
Csehországnak Hamburgban három kikötője van: Saalehafenben 21 ezer négyzetméter, Moldauhafenben 3 ezer négyzetméter és Peutehafenben 8 ezer négyzetméter. Az első kettőt a versaillesi szerződés alapján 1929-ben kapta meg 99 évre Csehszlovákia, míg a Peutehafenben lévőt Prága megvette.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.